همه‌ی آنچه سینماگران از معلم و کیارستمی در کن گفتند

سینماگران ایرانی حاضر در جشنواره فیلم کن با حضور در چتر سینمای ایران یاد عباس کیارستمی و علی معلم را زنده نگه داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این برنامه که شامگاه 2 خرداد ماه به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، سینماگرانی چون بهمن فرمان آرا، فاطمه معتمدآریا، غلامرضا موسوی، محمد مهدی عسگرپور و امیر اسفندیاری درباره این دو هنرمند فقید صحبت کردند.

غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه سینمای ایران را به اسم عباس کیارستمی می‌شناختند،گفت: ما همیشه پُز زنده‌یاد کیارستمی را داده‌ایم. او شناسنامه سینمای ایران بود و شخصیتی بزرگ داشت. علی معلم هم جزو روزنامه‌نگاران بسیار شریف بود که به سلامت و پاک بودنش باید اشاره کنم و حال امیدوارم قدر همدیگر را بیشتر بدانیم.


فاطمه معتمد آریا بازیگر هم با اشاره به عباس کیارستمی اظهار کرد: اگر دنیا یک سینماگر مهم را از دست داده ما یک ستون خیلی محکم را از دست دادیم. نه فقط ستون حرفه‌ای مان را، ستون انسانیت و هنرمند بودنمان و تکیه‌گاه محکم در حرفه‌مان را از دست دادیم.

وی افزود: امیدوارم  قدر افرادی مثل بهمن فرمان آرا که هنوز هستند را بیشتر بدانیم که وقتی نیستند، اینگونه کنار هم جمع نشویم، وقتی هستند با هم باشیم.

محمد مهدی عسگرپور هم با بیان اینکه "عباس کیارستمی هنرمند بزرگی بود"، گفت: عباس کیارستمی در حوزه  فیلمسازی برای ما غرور آفرینی به همراه آورد. هر جشنواره‌ای که می‌رویم تاثیر کارهای ایشان دیده میشود.

وی ادامه داد: با علی معلم هم دانشکده‌ای بودیم. او بخشی از حافظه زنده سینمای ایران بود،کمتر مانند ایشان داریم. خوشحالم امید راه پدرش را ادامه می‌دهد.

بهمن فرمان آرا و امیر اسفندیاری نیز به ذکر خاطراتی پرداختند.

امید معلم هم با تشکر از حاضران اظهار امیدواری کرد که بتواند ادامه دهنده راه پدرش باشد.

سید علی احمدی، مهدی کرم پور، محمد اطبایی، حسن نجاریان، محمد حمیدی مقدم، محمد رضا عباسیان، مجید جوزانی، کمال تبریزی، داریوش دالوند، احمد احمدی، نسرین میرشب و .. از جمله حاضران در این برنامه بودند.

یادبود کیارستمی و علی معلم در کن

 

عکس : مسعود نجفی

 

 

عکس:مسعود نجفی

 

دیدگاه تان را بنویسید