نمایش آخرین یادگار کیارستمی در کن

«24 فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی امروز (سه‌شنبه) در جشنواره فیلم کن رونمایی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این فیلم عباس کیارستمی که به مناسبت 70 سالگی جشنواره فیلم کن در این رویداد حضور دارد، قرار است ساعت 11 امروز (13:30) در سالن اصلی جشنواره (لومیر) به نمایش درآید.

این فیلم 2 ساعته در نمایش دیگری ساعت 14:30 فردا (چهارشنبه) در سالن 60 سالگی به روی پرده می‌رود.
فیلم تجربی «24 فریم» مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه چهار و نیم دقیقه‌ای با الهام از تصاویر ثابت شامل نقاشی و عکس‌های گرفته شده توسط خود کیارستمی است.
کیارستمی پیش از این درباره فیلم «24 فریم» گفته بود: "نقاشان تنها یک فریم از واقعیت را ثبت می‌کند و نه هیچ چیز پیش و پس آن. در فیلم "24 فریم" تصمیم گرفتم از عکس‌هایی که در طول این سال‌ها گرفتم، استفاده کنم و چهار و نیم دقیقه را از آنچه تصور می‌کردم پیش و پس از هر عکس رخ‌داده را نیز در آن قرار داده‌ام. اولین بار هنگامی که مشغول فکر درباره آثار نقاشان بزرگ پیش از اختراح سینما بودم، ایده فیلم "24 فریم" شکل گرفت.
درباره شوق نقاشان آن دوره برای ثبت واقعیت با تمام دقت فکر کردم که این سطح از دقت، در آثار نقاشانی چون "شکرچیان در برف" از "پیتر بروگل" و "خوشه‌چین‌ها" اثر "ژان‌فرانسوا میله" مشهود است.
نقاش در اینجا یک فریم از واقعیت را ثبت می‌کند، نه هیچ چیز پیش و نه هیچ چیز پس از آن. فیلم "24 فریم" با اندیشه در نقاشی‌های تاریخی و درون‌ساز آغاز شد و عکس‌هایی که خودم در طول‌ سال‌ها گرفته بودم به تکامل رسید. هر یک از این فریم‌ها در واقع چهار دقیقه و سی ثانیه از آن چیزی است که تصور کردم پیش و پس از ثبت هر عکس روی داده است.
کیارستمی تنها فیلمساز ایرانی است که یک بار با فیلم «طعم گیلاس» موفق به دریافت نخل طلا از این جشنواره شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید