«دختر» به آمریکا می رود

فیلم «دختر» ساخته رضا میرکریمی در فستیوال سینمای ایران در دانشگاه UCLA آمریکا به روی پرده می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فستیوال سینمای ایران دانشگاه معتبر UCLA (کالیفرنیا، لس‌آنجلس) که هر ساله برگزار می‌شود، امسال در تاریخ ۱۸ می (پنج‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت) میزبان نمایش فیلم «دختر» جدیدترین ساخته میرکریمی خواهد بود.

این فیلم همچنین در ماه جاری میلادی، در شانزدهمین جشنواره فیلم جهانی «بلمونت» آمریکا که از تاریخ ۱۹ مارس تا ۱۵ می (۲۹ اسفند تا ۲۵ اردیبهشت) برگزار می‌شد و همچنین چهل‌وپنجمین جشواره قدیمی «دینی-له-بن» در کشور فرانسه (۲تا ۵ می برابر با ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت) نیز نمایش داشته است.

«دختر» که پخش بین‌المللی آن بر عهده‌ی نسرین میرشب است، اولین نمایش خود را در بخش سودای سیمرغ سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و در ۷ بخش نامزد جایزه شد و در اولین حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره فیلم مسکو نیز جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) را نیز از این رویداد سینمایی از آن خود کرد.

فیلم «دختر» علاوه بر این تاکنون  جایزه بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) جشنواره «باتومی» گرجستان، جوایز بهترین فیلم و بازیگر مرد جشنواره «گوا» در کشور هند، جوایز بهترین فیلم و بازیگر مرد جشنواره فیلم «داکا» در کشور بنگلادش و همچنین ۴ جایزه از جمله جایزه بزرگ و جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره بین‌المللی «عشق» در مُنس بلژیک کسب کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید