اظهارات انتقادی رابرت دنیرو علیه ترامپ

«رابرت دنیرو» از سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» در قبال هنر و هنرمندان به شدت انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «رابرت دنیرو» بازیگر مطرح سینمای جهان، پس از دریافت جایزه سینمایی «چاپلین» از مرکز فیلم لینکلن در صحبت‌هایی به انتقاد از «دونالد ترامپ» پرداخت و گفت: دولت آمریکا هنر را هدف قرار گرفته و به صورت بالقوه در حال محروم کردن آمریکا از هنرمندان بزرگ در جهت اهداف سیاسی تفرقه‌انگیز خود است.

منظور «دنیرو» سازمان‌هایی شامل موقوفه ملی هنرها و موقوفه ملی برای علوم انسانی و همچنین شرکت پخش عمومی رادیو و تلویزیون آمریکاست که «ترامپ» خواهان حذف آن‌ها شده و در بودجه جدید نیز چیزی به آنها اختصاص نداده است.

«دنیرو» در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در حالی که جایزه «چالین» را در دست داشت، گفت: «چارلی چاپلین» نیز یک مهاجر بود که احتمالا نمی‌تواست از بررسی‌ها و فیلترهای بیش از حد امروز عبور کند و من امیدوارم اکنون از ورود «چاپلین» بعدی به آمریکا جلوگیری نکنیم.

در این مراسم چهره‌های سینمایی چون «شین پن»، «هروی کیتل»، «بن استیلر»، «مریل استریپ»، «مایکل داگلاس»، «بری لوینستون»، «مایکل مان» و «هروی وینستون» حضور داشتند و در نهایت «دنیرو» جایزه خود را از دستان «مارتین اسکورسیزی» که با وی در 8 فیلم همکاری داشته، دریافت کرد.

پیش از این چهره‌های نامداری چون «آلفرد هیچکاک»، «الیزالبت تیلور»، «مریل استریپ»، «بیلی وایلدر» و «مورگان فریمن» موفق به دریافت جایزه دستاورد سینمایی «چاپلین» شده‌اند و «دنیرو» چهل‌وچهارمین دریافت کننده این جایزه سینمایی بود.

این بازیگر 73 ساله که بازی در بیش از 100 فیلم سینمایی را در کارنامه هنری دارد،  علاوه بر کسب جایزه اسکار برای بازی در فیلم «پدرخوانده»، در سال 1981 برای فیلم «گاو خشمگین» بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال 1993 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال 2000 جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین را گرفت و در سال 2008 جایزه مشارکت چشم‌گیر در صنعت سینما را از کارلووی‌واری دریافت کرده است .

 

 

دیدگاه تان را بنویسید