حضور چهره‌های سرشناس در هیات داوران کن

ویل اسمیت بازیگران سرشناس سینمای آمریکا یکی از اعضای هیات داوری هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اعضای هیات داوران رقابت اصلی هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن معرفی شدند. این دوره از جشنواره کن از ۲۷ اردیبهشت تا هفتم خرداد (۱۷ تا ۲۸ می) برگزار خواهد شد.

در هیات داوران این دوره جشنواره فیلم کن ویل اسمیت بازیگر آمریکایی در کنار مارن آده کارگردان فیلم «تونی اردمان» فیلم‌ها را قضاوت می‌کند. کمدی «تونی اردمان» یکی از فیلم‌های حاضر در بخش رقابت اصلی دوره پیشین جشنواره فیلم کن بود.

پارک چان ووک کارگردان سرشناس کره‌ای که پیش از این سه بار با فیلم‌های «عطش»، «اولدبوی»‌ و «کنیز» در جشنواره فیلم کن حاضر بود یکی دیگر از اعضای هیات داوران است. دیگر کارگردان سرشناس حاضر در میان داوران این دوره پائولو سورنتیو کارگردان نامدار ایتالیایی است که پنج بار با فیلم‌های «جوانی»، «زیبایی بزرگ»، «اینجا باید همانجا باشد»، «دوست خانوادگی» و «پیامدهای عشق» مدعی نخل طلای جشنواره فیلم کن شده است.

 همانگونه که پیش از این اعلام شده بود جسیکا چستین بازیگر آمریکایی «درخت زندگی» نیز یکی از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم کن است. چستین دو بار نامزد شدن برای جایزه اسکار را در کارنامه دارد.

فن بینگ‌بینگ بازیگر سرشناس چینی هم در هیات داوران هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارد. از فیلم‌های مشهور او می‌توان به «من مادام بوآری نیستم» اشاره کرد.

در هیات داوران هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن که ریاست آن را پدرو آلمودوار برعهده دارد، دو هنرمند فرانسوی نیز حضور دارند. اگنس ژویی کارگردان، نویسنده و بازیگر فرانسوی یکی از آن‌ها است که سال ۲۰۰۴ با کمدی «به من نگاه کن» در بخش رقابت اصلی جشنواره کن حاضر بود و جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.

دیگر چهره‌ فرانسوی هیات داوران گابریل یارد آهنگساز مشهور است. یارد ساخت موسیقی متن فیلم‌های مشهوری چون «بیمار انگلیسی»، «آقای ریپلی بااستعداد» و «کوهستان سرد»‌ را در کارنامه دارد.

هیات داوران بخش رقابت اصلی جشنواره کن برنده نخل طلایی جشنواره را روز هفتم خرداد (۲۸ می) معرفی می‌کنند.

سال گذشته ریاست هیات داوران جشنواره کن را جرج میلر کارگردان استرالیایی «مکس دیوانه:‌ جاده خشم» برعهده داشت و آرنو دپلشن، کریستن دانست، والریا گولینو، مدس میکلسن، لاسلو نمش، ونسا پارادایس، کتایون شهابی و دونالد ساترلند اعضای آن بودند.

در دور پیشین جشنواره فیلم کن نخل طلایی به فیلم «من، دنیل بلیک» به کارگردانی کن لوچ اهدا شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید