رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

ثبت‌نام در کاروان‌های حج به زودی انجام می شود

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به روند اجاره منازل در مدینه و مکه، ثبت‌نام در کاروان‌های حج بزودی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حمید محمدی - رییس سازمان حج و زیارت -در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از اجاره صد درصدی مسکن حجاج در مدینه منوره و حدود 70 درصد در مکه مکرمه خبر داد و گفت: با روندی که پیش می‌رود، کاروان‌های حج امسال بزودی مشخص و اعلام خواهند شد و مردم می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی همچنین از آمار زائرانی که تاکنون نسبت به تکمیل مبلغ سپرده ١٠ میلیون تومانی اقدام کرده اند گزارش داد وافزود: با توجه به فراهم شدن بستر اسکان زائران در عربستان اولویت‌های جدید اعلام شده از امروز (دوشنبه) می‌توانند مبلغ سپرده خود را تکمیل کنند و علاوه بر معرفی کاروان‌ها به مردم، آموزش کارگزاران و زائران نیز بزودی آغاز شود.

او سپس برنامه‌های ستادی و اجرایی در حوزه‌های مختلف از جمله انتخاب مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر - سرپرست حجاج ایرانی - نیز خواستار نهایی کردن هرچه سریع‌تر این برنامه‌ها و اقدامات حوزه درمان و پزشکی در هفته آینده شد.

در این جلسه به پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، کارگروهی تشکیل شد و مسئولیت یافت که نقاط ضعف و قوت آموزش درحوزه حج و زیارت را بررسی و راهکارهای مناسب را برای تصمیم‌گیری نهایی به این نشست ارائه کند.

وی همچنین به گزارش‌های دریافتی درباره برخی مشکلات زائران در عتبات عالیات اشاره کرد و از رییس سازمان حج و زیارت و مسئولان حوزه عتبات خواست که در این‌باره هرچه زودتر چاره‌اندیشی و برای رفع مشکلات و نگرانی ها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این جلسه برای شرکت در دومین نشست مسئولان و نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام راهی عراق شد.

نشست هم‌اندیشی اعتاب مقدسه جهان اسلام با هدف بررسی منشور حقوق زائر از روز چهارشنبه در کربلای معلی آغاز می‌شود و مسئولان و نمایندگان اعتاب مقدسه در رابطه با استفاده از ظرفیت های اعتاب مقدسه به تبادل نظر پرداخته و هیئت های شرکت کننده در جشنواره ربیع الشهاده حضور خواهند یافت.

 

دیدگاه تان را بنویسید