پیام‌های تبریکی که همچنان برای اسکار مخابره می‌شوند

با گذشت یک روز از دریافت دومین اسکار سینمای ایران برای اصغر فرهادی،همچنان تشکل‌های هنری برای دست‌اندرکاران فیلم «فروشنده»، پیام تبریک مخابره می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در متن پیام انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران آمده است:«دومین جایزه اسکار اصغر فرهای،نه تنها برای ایران و سینمای ایران افتخاری غرورآفرین و ابدی است بلکه پیامی آشکار به تمام مردم دنیا و دولتمردان است که مردم ایران مردمی صلح طلب و با فرهنگ هستند و قرن‌ها جنگ، ستم و غارتی که برکشورشان رفت،نتوانست آنها را از دستیابی به قله‌های ادب و فرهنگ و دانش باز دارد.

دو نماینده فرهادی در مراسم اسکار،یعنی پروفسور فریبرز نادری ( دانشمندبرجسته ناسا) و انوشه انصاری ( اولین زن فضانوردجهان ) گواه این مدعاست.

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران این پیروزی را به ملت ایران،جامعه سینمای کشور،عوامل فیلم «فروشنده» و درنهایت به خود اصغرفرهادی تبریک می‌گوید.»

 

تبریک انجمن صنفی فیلمنامه نویسان سینما به اصغر فرهادی‎

انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینما نیز در پیامی جداگانه به اصغر فرهادی نوشته است: «در شرایطی که  بی‌مسوولیتی و بی اعتنایی به ابتدایی‌ترین حقوق انسانی در گوشه و کنار جهان به دور ذهن و زبان متولیان جامعه دیوار کشیده است، فیلمی که بتواند از این دیوار بگذرد بی‌گمان فیلم اجتماعی واقعی‌ست و فیلم‌های شما بارها چنین کرده است. بزرگ‌ترین جایزه‌ی یک فیلم ساز، گشودن راهی تازه در ذهن بینندگان است. به بهانه‌ی دریافت جایزه‌ی تازه، کسب چندباره‌ی این جایزه‌ی با ارزش و همواره پایدار را  به شما تبریک می‌گوییم.»

تبریک انجمن منتقدان  و نویسندگان سینمایی ایران به اصغر فرهادی

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، پیام تبریکی خطاب به اصغر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» به مناسبت دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان درهشتادونهمین دوره این جوایز منتشر کرد.

«سینما ابزار رسانه‌ای خودش را دراین دنیای پرهیاهو دارد. اصغرفرهادی با درخشش دوباره‌اش در آکادمی اسکار نشان داد که جدا از جوهره هنری، هوشمند و زمانه شناس است. وقتی قواعد حرفه‌ای را خوب بلد باشی، می‌توانی با اثرت نام ایران و ایرانی را درحضور مهاجم افراط گرایی سیاسی و به مسلخ کشیده شدن آزادی و انسانیت به گوش جهانیان برسانی."فروشنده" فرهادی و اسکار در یک هم صدایی می‌گویند که در دنیایی متجاوز نیز می‌توان به گفتمان و عدم قطعیت رسید.»

 

                               

 

تبریک کانون کارگردانان خانه تئاتر به اصغر فرهادی
«زبان هنر پر مایه‌تر از هر زبان دیگری خصوصا زبان سیاست است.»
به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، در پی کسب دومین جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی، هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر پیام تبریک منتشر کردند.
متن پیام به شرح زیر است:
«جناب آقای اصغر فرهادی

کانون کارگردانان خانه تئاتر ، این موفقیت بزرگ را به شما، خانواده‌ی بزرگ سینما، جامعه‌ی هنری و ملت ایران تبریک می‌گوید. شما به شایستگی نشان دادید زبان هنر پرمایه‌تر، ارزشمندتر و کاراتر از هر زبان دیگری خصوصا زبان سیاست و سیاست پیشگان قادر است به منزلت انسان ارج بگذارد و پیام مهربانی باشد برای انسانیت و دوستی!»



تبریک کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر به "اصغر فرهادی"

در متن پیام خطاب به اصغر فرهادی آمده است:«هنرمند گرامی ،جناب آقای اصغر فرهادی
«دریافت جایزه‌ی اسکار برای فیلم فروشنده را به جناب عالی و همکاران‌تان تهنیت می‌گوییم و ‌موفقیت روزافزون شما و سربلندی سینمای ایران را آرزومندیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید