حمایت 60 نویسنده از اصغر فرهادی

گروهی متشکل از ۶۰ نویسنده و موسیقیدان شامل فیلیپ راث، مارگارت اتوود و زادی اسمیت نامه‌ای در اعتراض به سیاست‌های تبعیض‌آمیز ترامپ منتشر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  در نامه اعتراضی نویسندگان و موسیقیدان‌های سرشناس حضور نیافتن اصغر فرهادی در هشتادونهمین دوره اسکار به عنوان نمونه‌ای از نتایج فرمان اجرایی ترامپ ذکر شده است. آن‌ها علاوه بر این به عمر سلیمان موسیقیدان اهل سوریه اشاره کرده‌اند که ممکن است به دلیل همین نتواند در انستیتو جهانی موسیقی در نیویورک برنامه اجرا کند.

 در این نامه آمده است: «در کشورهایی که تحت تاثیر فرمان اجرایی ترامپ قرار دارند، نویسندگان، فیلمسازان و موسیقیدان‌هایی زندگی ‌می‌کنند که اغلب در خط مقدم نبرد علیه فشار و ترور فعالیت می‌کنند.» آن‌ها در این نامه تاکید کرده‌اند که ترامپ با ممنوع کردن ورود هنرمندان این کشورها به آمریکا صدای آن‌ها را خاموش و با تقویت نفرت‌پراکنان به درگیری‌ها و اختلافات جهانی دامن می‌زند.

البته در نهایت ترامپ به هیچ‌کدام از این اعتراض‌ها توجهی نکرده و بر موضع خود برای محدود کردن ورود مهاجران و شهروندان هفت کشور مسلمان ایستاده است. او در این باره گفت: «خطرات عظیمی کشورمان را تهدید می‌کند. ما جلوی آن‌ها را می‌گیریم. به امن‌تر کردن کشورمان ادامه می‌دهیم. دیگر به افرادی که دنبال آسیب‌رساندن به مردم ما هستند اجازه ورود به کشور را نمی‌دهیم.»

پیش از این انجمن کتابخانه‌ آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشابه به نامه اعتراضی این ۶۰ تن به فرمان اجرایی جنجالی ترامپ اعتراض کرده بود. در آن بیانیه آمده بود: «بیش از ۱۲۰ هزار کتابخانه عمومی و آکادمیک کشور به همه جامعه از افراد رنگین‌پوست و مهاجران تا معلولان و آسیب‌پذیرترین اقشار خدمات و منابع تحصیلی عرضه می‌کنند که جامعه را تغییر داده، ذهن‌ها را گشوده و تنوع و دربرگیری را ارتقا می‌دهد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید