حسین پاکدل: فیلم «جوزانی» جسارت دارد

«پشت دیوار سکوت» روی یکی از معضلات جامعه دست گذاشته و به موضوع ایدز و مبتلایان به آن پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین پاکدل معتقد است فیلم «پشت دیوار سکوت» ساخته مسعود جعفری جوزانی در بیان موضوع خود که به مساله ایدز می‌پردازد، جسارت دارد.

حسین پاکدل هنرمند عرصه تئاتر در حاشیه برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: چند شب پیش به  تماشای فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی نشستم و متوجه شدم این فیلم جزو سینمای جدی و دردمند است. «پشت دیوار سکوت» روی یکی از معضلات جامعه دست گذاشته و به موضوع ایدز و مبتلایان به آن پرداخته است.

وی افزود: با توجه به حساسیت و خط قرمزهایی که درباره این موضوع وجود دارد تصور می کنم این فیلم بتواند نوری بتاباند و تاریکی ها را درباره این مشکل روشن کند. این را هم باید بگویم که جسارتی در «پشت دیوار سکوت» وجود دارد که قابل ستایش و احترام است.

پاکدل که در این فیلم به عنوان بازیگر هم حضور دارد، بیان کرد: مسعود جعفری جوزانی به سراغ موضوعی رفته که این روزها فراگیر شده، این درحالی است که مدام درباره مساله ایدز پنهان کاری می شود که این موضوع خطرناک است. بنابراین مسعود جعفری جوزانی جسارت کرده و به این موضوع پرداخته است.

این بازیگر با اشاره به اینکه به تصویر کشیدن چنین مسایلی گاهی اوقات دچار ممیزی می شود، اظهار کرد: این مساله بستگی به این دارد که ما چگونه به این امر بپردازیم، اما باید بگویم که نگاه مسعود جعفری جوزانی ویژه است. این فیلم مخاطب خاص خود را دارد و امیدوارم تاثیری که مدنظر مسعود بوده به وجود بیاید.

پاکدل در ادامه درباره نمایش «کابوس حضرت اشرف» به کارگردانی وی که این روزها روی صحنه می رود، گفت: این تئاتر یک طنز تلخ است و به یکی از موضوعات تاریخ معاصر ایران می‌پردازد.

وی در پایان عنوان کرد: این نمایش روایت کننده یکی از شخصیت های تاریخ معاصر است که ۶ دوره پادشاهان مختلف را دیده و در آنها مسئولیت داشته است که ما اسم این شخصیت را حضرت اشرف گذاشته ایم.

«کابوس حضرت اشرف» از ۱۳ بهمن تا ۲۳ اسفند در تماشاخانه ایرانشهر به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان به صحنه می رود.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید