روز دوم جشنواره فیلم فجر و صندلی های خالی از تماشاگر

جشنواره فجر سی و پنجم در روز دوم خود با اکران فیلم انحصار ورثه آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روز دوم  جشنواره فیلم فجر با اکران مستند «انحصار ورثه» آغاز شد. اکرانی که مخاطبان چندانی نداشت. البته این کمبود مخاطب تنها شامل این فیلم مستند نشد و روز گذشته هم از مستند آبی کمرنگ استقبال چندانی نشد.

فیلم بعدی «چراغ‌های نا تمام» به کارگردانی مصطفی سلطانی بود که با گذشت دقایقی از فیلم، شاهد خروج حاضران از سالن بودیم و در نشست خبری کار نیز فیلمنامه نویس مورد انتقاد زیادی قرار گرفت. گفتنی است که آتش تقی پور نیز در این نشست حضور داشت. 

اما نکته مهم اکران شدن فیلم «شماره هفده سهیلا» پیش از اتمام نشست خبری قبلی بود. به همین دلیل، خبرنگاران، تماشای چند دقیقه‌ از این فیلم - که با اقبال مواجه شد- را از دست دادند. سالن سینما در زمان اکران این فیلم تقریبا پر بود و همه از تماشای این اثر لذت می‌بردند. 

نشست خبری این فیلم، جزو شلوغ ترین و پر مهمان‌ترین نشست‌ها بود؛ از ایوبی رئیس سازمان سینمایی و حیدری دبیر جشنواره گرفته تا حضور خانواده داوودنژاد. 

بعد از اتمام نشست خبری این فیلم، محمد حیدری از کاتالوگ امسال جشنواره فجر که شبیه به کلاکت طراحی شده بود، رونمایی کرد.   

فیلم بعدی «دعوتنامه» به کارگردانی مهرداد فرید بود که از همان دقایق آغازین اکران، عده‌ای سالن را ترک کردند؛ اما عده‌ای هم در سالن ماندند که با رسیدن فیلم به صحنه های حساس و بازی‌های حسی، با خنده دست می‌زدند و سوت می‌کشیدند. 

نشست خبری «دعوتنامه»، با انتقاد تندی از جانب خبرنگاران و منتقدان برگزار شد که در نهایت مهرداد فرید با توسل به علاقه مخاطب عام از فیلم خودش را از مهلکه نجات داد. 

فیلم آخری که در شب قبل در برج میلاد اکران شد، «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد بود که با اکران این فیلم تازه استقبال هنرمندان و اصحاب رسانه از جشنواره شروع شد. همه تا دقیقه آخر در سالن ماندند و از تماشای فیلم لذت بردند. 

از جمله افرادی که در این روز در کاخ رسانه‌ها حاضر بودند می توان به مجید صالحی، کامران تفتی، آتش تقی پور، علیرضا داوودنژاد، رضا داوونژاد، زهرا داوود نژاد، دکتر ایوبی، مهرداد صدیقیان، افسانه کمالی، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی و ... اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید