انتقاد از خواننده محور شدن موسیقی

آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در آستانه برگزاری اولین کنسرت رسمی گروه «بربطیان» از شرایط نامتعادل جذب مخاطب در فرآیند تولید و بازاریابی موسیقی سخن گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس، حسین بهروزی نیا نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی همزمان با فرارسیدن اولین کنسرت رسمی گروه «بربطیان» در تالار وحدت تهران توضیح داد: کنسرت پیش روی گروه «بربطیان» به نوعی اولین کنسرتی است که سازهای عود و بربط در قالب یک ترکیب متفاوت در کنار سازهای کوبه ای چون دف و تمبک قرار می گیرند. من بر این باورم صدادهی این ترکیب سازی برای علاقه مندان موسیقی ایرانی جدید و جالب خواهد بود.

وی ادامه داد: پروژه کنسرت گروه «بربطیان» از جمله برنامه هایی است که بنده پس از حضور دوباره ام در ایران آن را از یک سال پیش آغاز کردم و قبل از کنسرت تهران آن را در شهرستان های مختلف با نوازندگان بومی مناطق مختلف روی صحنه بردم که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و ما تصمیم گرفتیم این اجراها را در تهران نیز روی صحنه ببریم که امیدوارم مانند کنسرت های شهرستان بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

بهروزی نیا با اشاره به اینکه تغییر رویکرد مخاطبان موسیقی به ویژه مخاطبان موسیقی ایرانی به اجراهای با خواننده توجه او را جلب کرده است، بیان کرد: متاسفانه اگر فلان خواننده معروف حضور نداشته باشد به اجرای آن برنامه روی خوش نشان نمی دهند یعنی مخاطب فکر می کند اگر کنسرت خواننده معروف نداشته باشد از درجه کیفی قابل قبولی برخوردار نیست.

این نوازنده عود و بربط در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: در کنسرت پیش روی گروه «بربطیان» خواننده معروفی حضور ندارد، اما ما با همراهی تعدادی از بهترین نوازندگان موسیقی کشورمان تلاش داریم بگوییم برگزاری یک کنسرت سازی بدون کلام با هنرمندان غیرمعروف هم می تواند برای تماشاگران واقعی موسیقی ایرانی دارای جذابیت های فراوانی باشد. ما اسپانسر چندانی برای چنین کنسرت هایی نداریم زیرا وقتی نگاه بیزنسی صِرف در حوزه موسیقی جای خود را به کیفیت و استاندارد داده دیگر امیدی هم به حضور اسپانسر وجود ندارد، مگر اینکه سودی اقتصادی در درون کار مستتر باشد که خوشبختانه یا متاسفانه ما از این قاعده مستثنی هستیم اما خوشحالیم که با حضور موسساتی چون «نغمه حصار» هنوز حمایت هایی داریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید