از "کیمیا" رفع اتهام شد

پیرو شکایت جمعی از قضات از تهیه‌کننده سریال «کیمیا»، که به اتهام توهین و افترا به قضات دستگاه قضایی صورت گرفته بود در جلسه اخیر بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه عدم سوءنیت سازندگان سریال، اثبات و قرار منع تعقیب صادر و اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس، شاکیان این پرونده سریال «کیمیا» را به دلیل رشوه‌خوار نشان دادن قضات دادگستری و وجود فساد در قوه قضاییه مورد نقد قرار داده و تهیه‌کننده را متهم می‌دانستند. این در حالی است که سریال «کیمیا» در قسمت‌های مختلف جوانب متعددی از زندگی قضات را به تصویر کشیده بود تا جایی که حتی در سکانسی یکی از قضات را که از دریافت رشوه امتناع کرده بود، مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.

از همین رو نمی‌توان مدعی شد که سریال نگاهی تک‌بعدی و تخریبگرانه نسبت به قضات داشته است. ضمن اینکه ساخت هر فیلم و سریالی به عنوان محصولی فرهنگی برگرفته از واقعیات مثبت و منفی جامعه بوده و انعکاسی از همان جریان‌های موجود را نمایان خواهد کرد.

بنابر آنچه گفته شد و به استناد قانون آئین دادرسی کیفری، اتهام مطرح شده توسط قضات مبنی بر بی‌احترامی و افترا به انجام برخی جرایم توسط جامعه قضایی رد شده و از تهیه کننده این پروژه رفع اتهام و بعد از دو سال پیگیری قرار منع تعقیب صادر شد.

اولین قسمت سریال «کیمیا» مهر ماه سال ۹۴ روانه آنتن شبکه دو سیما شد. سریالی پرمخاطب به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که عنوان طولانی‌ترین سریال سیما را با خود همراه دارد. اما مدتی بعد از پخش سریال حواشی مذکور در خصوص تصویرگری علیه قضات دستگاه قضایی مطرح و شکایت جمعی از صاحبان این منصب به دادسرای فرهنگ و رسانه رسید.

«کیمیا» سریالی با محوریت زندگی بانوی جوانی به نام «کیمیا پارسا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا بود که در سه مقطع قبل از انقلاب، انقلاب و جنگ تحمیلی، زمان حال روایت می‌شد و بازیگران بسیاری از جمله مهراوه شریفی نیا، آزیتا حاجیان، حسن پورشیرازی، نیکی کریمی، رضا کیانیان، حامد بهداد، پوریا پورسرخ، مهدی سلطانی، امیرحسین آرمان، مهدی پاکدل، گلوریا هاردی و... در آن ایفای نقش کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید