به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار در جلسه کارشناسی مشکل عدم تایید مدارک آموزش دیدگان فنی حرفه ای از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: به توجه به اهمیت موضوع، رفع مشکل این مدارک را با بهره گیری از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: عدم تایید مدارک آموزش دیدگان و صدور مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی استان باعث ایجاد مشکلات بسیاری هم برای متقاضیان و هم آموزشگاه ها شده است.
او اظهار داشت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت قانونی منحصر به فرد برای رفع سریع مشکلات فعالان بخش خصوصی است که ما در اتاق بازرگانی فارس از این ظرفیت برای رفع مشکلاتی که در آن به اتفاق نظر و تفاهم نمی رسیم استفاده خواهیم کرد.
مشاور استاندار فارس در امور توسعه اشتغال آفرینی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: بر این اساس به زودی جلسه کارشناسی تخصصی با حضور نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد، اصناف و فعالان اقتصادی در بخش گردشگردی استان فارس را با هدف بررسی دقیق مباحث مربوط به پیوستگی اشتغال در این حوزه برگزار خواهیم کرد.
راهدار افزود: دوره های آموزشی راهنمایان تورهای گردشگری و مدیر فنی دفاتر خدمات گردشگری که توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای برگزار می شود مستقیما به بازار متصل هستند و ارزشیابی مدارک و دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی باید تسهیل شود.
او گفت: آموزش دیدگان آموزشگاه های فنی حرفه ای حتی برای کارآموزی از اولویت پایین تری نسبت به کسانی که در آموزشگاه های میراث فرهنگی دوره دیده اند برخوردار هستند که این روند باید اصلاح شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس هم گفت: متاسفانه بسیاری از آموزش های آموزشگاه های آزاد و فنی حرفه ای به شغل منجر نمی شود و افزایش صدور مجوز کار و کارت راهنمایان تور فقط به آمار بیکاران در حوزه گردشگری می افزاید.
سید موید محسن نژاد افزود: این در حالی است که تمام آموزش های مربوط به صنایع دستی را سازمان فنی حرفه ای بر عهده دارد و ما مکاتباتی برای تسهیل روند صدور مجوز در این حوزه با سازمان کشوری داریم.
وی درباره پیگیری های انجام شده برای صدور مجوز و پروانه فعالیت برای فراگیران آموزشگاه های فنی حرفه ای گفت: برای کسانی که تا پایان سال 96 موفق به گذراندن دوره های مرتبط و اخذ مدرک شده اند مجوز فعالیت در قالب کارت راهنمایان تورهای گردشگری صادر می شود.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.