به گزارش ایرنا،‌ حبیب شریف شامگاه دوشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان 'جشنواره خدمت' در شیراز با بیان اینکه این بنیاد طرح‌هایی را در همه مقاطع تحصیلی برای شناسایی نخبگان اجرا می‌کند، تشریح کرد: اجرای طرح ملی شهاب که مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر از مقطع چهارم ابتدایی است، از چهار سال گذشته آغاز شده و طی آن دانش‌آموزان به صورت نامحسوس در 8 حوزه استعدادی شناسایی می‌‌شوند.
وی افزود: این روند شناسایی تا کلاس ششم ادامه می‌یابد و از کلاس هفتم با موضوع هدایت تحصیلی به سرانجام خواهد رسید و دانش آموز با توجه به استعدادهایی که طی این سه سال شناسایی شده است اقدام به انتخاب رشته می‌کند.
شریف وظیفه اصلی بنیاد نخبگان را شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر در زمینه نخبه‌ شناسی، نخبه پروری، نخبه گزینی و نخبه گماری برشمرد.
وی عنوان کرد: این بنیاد، شیراز و نیز کل 29 شهرستان فارس و حتی بخش‌ها و مناطق اطراف را با هدف تمرکز زدایی رصد می‌کند و به همه شهرستان‌ها برای شناسایی مستعدان و جوانان نخبه سفر شده است.
شریف با بیان اینکه این اقدامات در سطح دانشگاهی و در بین دانشجویان استعداد درخشان نیز صورت می‌گیرد، ابراز داشت: این فعالیت‌ها در قالب سهمیه‌ای که از طریق بنیاد ملی نخبگان اعلام می‌شود و به ‌صورت حمایت‌های مالی بنیاد از نخبگان اجرا می‌شود که طی آن افزون بر مقرری ماهیانه، برگزاری کارگاه‌ها باهدف توانمندسازی و نیز ارزیابی و اجرا می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان فارس بیان کرد: دبیرستانی‌هایی که در زمینه شناسایی استعداد‌هامغفول واقع شده بودند و هیچ برنامه‌ای برای آن‌ها پیش‌بینی نشده بود در استان فارس از سه سال گذشته در مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی که ویژه دانش آموزان هشتم و نهم دبیرستان است، شرکت می‌کنند.
وی اضافه کرد: ایده اجرای این برنامه از استان فارس نشات گرفته و طرح آن بعد از حدود سه سال به یونسکو ارسال شده است که مورد پذیرش این سازمان قرار گرفته و قرار است طی ماه های آینده در کشور فرانسه با طرح‌هایی از دیگر کشور‌ها در رقابت قرار گیرد که درصورت برنده شدن این پروژه جایزه‌ای 20 هزار دلاری به این بنیاد برای توسعه فعالیت‌هایش تعلق می‌گیرد.
شریف یکی از مشکلات عمده جامعه تحصیل‌ کرده و نخبه را عدم موفقیت در کار گروهی دانست و گفت: این امر در حوزه و دانشگاه آموزش داده نمی‌شود اما امروز در دبیرستان‌ها با آموزش مهارت‌های تفکر خلاق، خلاقیت ایده پردازی و مدیریت زمان در حال آموزش است.
وی افزود: برگزیدگان این آموزش‌ها با شرکت در جشنواره‌ها شناسایی می‌شوند و با عنوان سفیران بنیاد نخبگان در شهرستان خود به آموزش مهارت‌ها می‌پردازند.
رئیس بنیاد نخبگان فارس ادامه داد: این افراد از طریق مجمع خیرین بورسیه می‌شوند و ماهیانه مقرری دریافت می‌کنند و در دوره‌های بازآموزی شرکت می‌کنند و در آینده در زمره معلمان و استادان دانشگاه قرار خواهند گرفت.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در غرفه های این نمایشگاه که شامگاه شنبه سوم شهریورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و ... معرفی می کنند.
این نمایشگاه که به مناسبت هفته دولت برپا شده است، هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا روز چهارشنبه هفتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.