به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان فارس پس از مطلع شدن از گزارشی مبنی بر نگهداری و احتکار کالا در یک انبار واقع در شیراز این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از کسب مجوز قضایی و با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، از انبار مورد نظر بازدید کردند و از این مکان 500 تن برنج، 280 تن عدس، 50 تن تخمه و کنجد، 171 تن ادویه و بذر انواع سبزی که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود، کشف و توقیف شد.
وی با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده، 200 میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: در پیوند با این کالاها یک نفر متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
این مقام انتظامی افزود: از ابتدای مرداد 97 تا کنون که طرح برخورد با احتکار کالا آغاز شده است، ماموران انتظامی استان فارس، 13 انبار احتکار کالا شامل مواد غذایی و لاستیک و خودرو به ارزش 123 میلیارد تومان کشف کرده اند.
گودرزی ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان کالا و احتکارگران در دستور کار نیروی انتظامی استان فارس قرار دارد و برابر قانون با آنان برخورد می شود.

**دستگیری عامل انتشار فیلم درگیری سرنشین لندکروز با پلیس راهور
فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سوم شهریورماه جاری، کلیپی مبنی بر ضرب و شتم مامور پلیس راه فارس در محور دشت ارژن - شیراز در فضای مجازی منتشر شد، که شناسایی و دستگیری عاملان اصلی به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات قرار گرفت.
گودرزی بیان کرد: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این استان با انجام اقدامات خاصی، محل اختفای یکی از ضاربان و عامل انتشار فیلم در فضای مجازی را در یکی از محله های شیراز شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی هر 2 متهم را در یک عملیات ضربتی و منسجم دستگیر کردند.
گودرزی با بیان اینکه ضارب اصلی متواری است و تلاش برای دستگیری او همچنان ادامه دارد، گفت: افرادی که به هر دلیل بخواهند موجب اخلال در نظم و امنیت کشور شوند، پلیس با جدیت و قاطعیت برابر قانون با آنان برخورد می کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس هم روز چهارم شهریور در مورد چگونگی این حادثه به ایرنا اظهار داشت:
روز جمعه (سوم شهریور) یکی از افسران پلیس راهور برای بررسی وضعیت خودرو سواری که در محور دشت ارژن به سمت شیراز دچار نقص فنی شده بود در این محل حضور یافت اما در این هنگام یک خودرو لندکروز با سرعت 137کیلومتر بر ساعت به دلیل سرعت بالا و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه در محل مورد اشاره واژگون شد.
سرهنگ کاووس محمدی افزود: مامور پلیس راهور که شاهد این ماجرا بود سر صحنه حاضر شد اما یکی از سرنشینان لندکروز به تصور تعقیب و گریز از جانب این مامور پلیس، وی را مورد ضرب و جرح قرار داد و از صحنه گریخت.
وی گفت: راننده خودرو لندکروز، ضارب مامور پلیس نبوده، و هم اینک در پی دستگیری ضارب اصلی که مامور انتظامی را مورد ضرب و جرح قرار داده، هستیم.
محمدی بیان کرد: یکی از همراهان ضارب مامور پلیس راهور شناسایی و دستگیر شده است و پیش بینی می شود ظرف 2روز آینده ضارب اصلی دستگیر شود.
به گفته وی، جرائمی که ضارب مامور پلیس راهور مرتکب شده شامل، اهانت، تمرد، و ضرب و جرح است که بر اساس قانون مجازات اسلامی، جرم محسوب می شود و مجازات قانونی دارد.
فیلم این رخداد ساعتی پس از وقوع آن در شبکه های مجازی انتشار یافت.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.