دکتر حسین نیک نهاد، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون تمام داروهای خوراکی و تزریقی تولید داخل برای بیماران تالاسمی با قیمت یک هزار تومان تا دو هزار تومان در اختیار بیماران قرار می گیرد و افزایش قیمت تنها شامل داروهای وارداتی است.
وی ادامه داد: افزایش قیمت داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی در روزهای گذشته مشکلاتی برای این بیماران ایجاد کرده بود ، با توجه به افزایش قیمت داروی خارجی دسفرال، تصمیم گرفته شد دانشگاه علوم پزشکی تفاوت قیمت این دارو را بپردازد و با تعرفه قبلی در اختیار بیماران قرار گیرد.
نیک نهاد افزایش قیمت داروهای بیماران تالاسمی را مربوط به اوایل سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: درصدی از این مبلغ را باید بیمار پرداخت کند اما به دلیل این که بیماران تالاسمی باید به صورت روزانه دارو مصرف کنند، در پایان هر ماه هزینه سنگینی را متحمل می شوند.
معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مقرر شد درصدی از وجه آنان را این دانشگاه پرداخت کند تا بیماران برای مصرف داروی دسفرال خارجی با مشکل مواجه نشوند.
نیک نهاد گفت: بیمارانی که به تشخیص پزشک لازم است داروی خارجی مصرف کنند، می توانند با تاییدیه پزشک، به بیمارستان های امیر و شهید آیت الله دستغیب شیراز مراجعه و داروی موردنیاز خود را دریافت کنند.
این مقام مسئول افزود: دارویی با فرمولاسیون جدید توزیع شده که پیش بینی می شود این دارو در مقایسه با دیگر داروهای مصرفی بیماران تالاسمی اثرگذاری بیشتری داشته باشد و بیماران بتوانند بدون هیچ گونه عارضه از آن استفاده کنند.
داروی خارجی تزریقی و خوراکی بیماران تالاسمی از حدود چهار ماه پیش از پوشش بیمه تأمین اجتماعی خارج شد و بر این اساس قیمت ماهانه 50 هزار تومانی که بیماران برای تأمین داروی مورد نیاز خود می‌پرداختند به 600هزار تومان افزایش یافت.
شهرهای شیراز، داراب، نورآباد، کازرون و مرودشت بیشترین آمار بیماران تالاسمی را دراستان فارس دارند و در حال حاضر بیماران تالاسمی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در 22 بخش تالاسمی خدمات لازم را دریافت می کنند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.