به گزارش ایرنا، فیض اله جعفری شامگاه یکشنبه در حاشیه نخستین جشنواره خدمت استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در انعکاس عملکرد دستگاه‌ها دارند و چنانچه ارتباط روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها دو طرفه باشد، می‌تواند نقش مثبتی در اقناع مردم داشته باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هدف جمعیت هلال احمر ارائه خدمات عام المنفعه داوطلبانه برای مردم است، ابراز داشت: جمعیت هلال احمر به منظور تلاش برای تسکین آلام اجتماعی و تأمین سلامت انسان‌ها به جامعه خدمات ارائه می‌کند و درقالب تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی و تاب آوری اجتماعی فعالیت می‌کنند.
وی تأکید کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی درحال حاضر برای همه ما نگران کننده است؛‌ همچنین تاب‌آوری اجتماعی از مسائلی است که باید بر روی آن کار کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به اجرای طرح موسوم به دادرس در حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل آموزش و پرورش فارس منعقد شده است، دانش‌آموزان در طول تابستان برای مواقع بحرانی آموزش می‌بینند و دوره‌های گوناگونی را در اردوگاه‌های استانی و کشوری طی می‌کنند.
وی استقبال مردم را از فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر مطلوب توصیف کرد و افزود: با این وجود هنوز نتوانسته‌ایم از لحاظ تبیین جایگاه و بسط فعالیت‌ها به‌خوبی فعالیت کنیم و از این لحاظ نیازمند تلاش بیشتری هستیم.
جعفری سرفصل‌های مهم و در دستور کار این جمعیت را در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: موضوع اعتیاد و تصادفات جاده‌ای، پرخاشگری و درگیری‌های اجتماعی در استان فارس به‌صورت ویژه برگزار می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به فعالیت این جمعیت در هفته دولت گفت: در حوزه درمان در مجتمع ارتوپدی فنی با مبلغ 400 میلیون تومان در دروازه کازرون افتتاح شده است که در این زمینه به افرادی که نیازمند اندام‌های مصنوعی هستند یا دچار عارضه و صدمات قطع عضو شده‌اند خدمات ارائه خواهد شد.
وی در ادامه به افتتاح پروژه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دالین سپیدان اشاره کرد و افزود: این پایگاه در نخستین روز هفته دولت با یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار افتتاح شد که در سال‌های گذشته به صورت کانکس به هموطنان خدمات ارائه می‌کرد؛ اما از سال 93 ساخت این مجموعه آغاز شد و امسال به بهره‌برداری رسید.
جعفری درباره ضرورت افتتاح این مجموعه گفت: با توجه به اینکه پارسال در این مجور، 617 مورد حادثه جاده‌ای رخ داده است و از این رو، گشایش این مجموعه که جزو پنج پایگاه برتر امداد جاده ای است، شایان توجه است.
وی همچنین به افتتاح پایگاه امداد جاده‌ای در خرامه با 450 میلیون تومان اعتبار و زیربنای 325متر نیز اشاره کرد که یکشنبه در سومین روز از هفته دولت گشایش یافت.
جعفری ابراز داشت: جمعیت هلال احمر در حال حاضر افزون بر 7 میلیارد تومان پروژه فعال دارد که در مناسبت‌های گوناگون به افتتاح خواهد رسید.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در غرفه های این نمایشگاه که شامگاه شنبه سوم شهریورماه آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و ... معرفی می کنند.
این نمایشگاه که به مناسبت هفته دولت برپا شده است، هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا روز چهارشنبه هشتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.