به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار یکشنبه در سومین روز از هفته دولت در آیین افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی فارس در شهرستان خرامه افزود: هرچند طرح سوال و استیضاح در هر مقطع و زمانی حق نمایندگان مجلس است اما اگر در هفته دولت که شاهد افتتاح دستاوردها و پروژه های متعدد هستیم این تلخکامی برای مردم ایجاد نمی شد بهتر بود.
او ادامه داد: بنا بود که تعدادی از پروژه های مهم استان را با حضور اعضای هیات دولت و دیگر مقامات و مسئولان کشوری افتتاح و تقدیم مردم کنیم اما به دلیل این اقدام مجلس، فرصت حضور مسئولان کشوری در استان آنگونه که باید فراهم نشد.
وی توجه ویژه به ایجاد تسهیلات بیشتر برای سرمایه گذاران و کاهش زمان صدور مجوزها را از جمله موارد مورد تاکید و پیگیری مدیریت ارشد استان دانست و اضافه کرد: یکی از پروژه هایی که روند صدور مجوز سرمایه گذاری آن طولانی شده همین پروژه نیروگاه خورشیدی است که باید دلایل آن بررسی شود.
تبادار افزود: امروز یکی از دغدغه های اصلی جامعه مساله بیکاری است که باید با فراهم کردن زمینه های اشتغال و ارائه تسهیلات، شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود.
استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه بهره گیری و استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی در استان ادامه داد: مسئولان استان احداث نیروگاه های خورشیدی را هرچه بیشتر در دستور کار خود قرار دهند.
او گفت: پس از به مخاطره افتادن کشاورزی در خرامه، کوشش های فراوانی برای ایجاد سایر فرصت های شغلی در این شهرستان انجام شد و دولت تدبیر و امید به عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی در تداوم اقدامات سایر دولت ها در تقویت زمینه های شغلی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
وی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهرستان خرامه را از مهمترین پروژه های استان و کشور دانست و گفت: استان فارس از جمله مناطقی است که زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی در آن فراهم شده است.
تبادار، بهره گیری از انرژی های پاک را گامی موثر برای دستیابی به توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: استفاده از انرژی های پاک علاوه بر حفظ محیط زیست، زمینه صیانت از منابع سوختی دیگر را برای نسل های آینده فراهم خواهد کرد.
استاندار فارس در ادامه سفر خود به خرامه در مراسم بهره برداری از پروژه های ورزشی این شهرستان، گسترش ورزش های همگانی در کنار ورزش های حرفه ای را گامی برای تقویت نشاط و پویایی در جامعه دانست و گفت: باید فرصت تقویت و گسترش ورزش های همگانی در همه نقاط شهری و روستایی استان برای تمام اقشار فراهم شود.
تبادار ضمن تاکید بر لزوم گسترش زیرساخت های ورزشی در همه نقاط استان افزود: سرانه فضای ورزشی شهرستان خرامه در دولت تدبیر و امید از پنج سانتیمترمربع به 75 سانتیمتر مربع افزایش یافته است.
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان فارس موفق شده طی یکسال گذشته 300 زمین چمن مصنوعی در سراسر استان احداث کند و در اختیار مردم مناطق مختلف قرار دهد.
در سومین روز از هفته دولت از نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی فارس با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان و همچنین از 6 زمین چمن مصنوعی ورزشی روستایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان بهره برداری شد.
شهرستان خرامه در 90 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع است.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.