گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل حاکی است: نمایشگاه دستاوردهای میراث فرهنگی فارس در جشنواره خدمت بلوار چمران شیراز برپا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار داشت: در این جشنواره دستاوردهای این اداره از سال 93 تا 97 در قالب بنر، استند، فیلم، کلیپ و تیزر در حوزه های گردشگری و صنایع دستی به همراه بسته ها و فرصت های سرمایه گذاری فارس به نمایش گذاشته شده و فرصت تعامل نزدیک مردم با مسئولان میراث فرهنگی فارس نیز فراهم است.
مصیب امیری اضافه کرد: در بخشی از غرفه اختصاصی میراث فرهنگی فارس، یک هنرمند رشته خاتم به ارائه تولید زنده این هنر- صنعت اصیل استان فارس می پردازد.
وی افزود: بازدیدکنندگان می توانند از ساعت 16 الی 22 ضمن بازدید از جشنواره خدمت، سوالات خود را از مسئولان حاضر در غرفه مطرح و راهنمایی های لازم را کسب کنند.

** صنایع دستی فارس در تهران
امیری در ادامه به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی استان فارس در نمایشگاه بین المللی تهران از تاریخ 3 الی 9 شهریورماه جاری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از ساعت 9 صبح الی 20 در سالن 8، 9، 10،11 و b25 برگزار می شود و استان فارس با دارا بودن 20 غرفه صنایع دستی پرقدرت دراین نمایشگاه حضور دارد.
وی اضافه کرد: یک غرفه 15 متر مربعی نیز به صورت اختصاصی به رشته منبت آباده که این شهر طی دو ماه گذشته به عنوان شهر ملی منبت ثبت شده است تعلق دارد و در سایر غرفه ها نیز اتحادیه تعاونی های صنایع دستی فارس و هنرمندان رشته های خاتم، قلم زنی مس، زیور آلات سنتی، دست بافته های داری و ... شرکت دارند.
امیری بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه فرش، فرصت تبادلات فنی، معرفی آثار شاخص صنایع دستی فارس، آشنایی با تجاری سازی و برندسازی را برای هنرمندان شرکت کننده و به ویژه سفارش پذیری را در این نمایشگاه فراهم کرده است.

** ظرفیت های فارس در برج میلاد
مدیر کل میراث فرهنگی فارس همچنین به نمایش دستاوردهای گردشگری، فرهنگی، میراثی و صنایع دستی استان فارس همزمان با گرامیداشت هفته دولت در قالب حضور مجدد فارس در جشنواره چارسوق برج میلاد اشاره کرد.
مصیب امیری با ابراز خرسندی از انتخاب استان فارس به عنوان یکی از 8 استان منتخب برگزار کننده شب فرهنگی در برج میلاد تهران گفت: حضور استان ما برای دومین بار در برگزاری این جشنواره همزمان با هفته دولت موجب مباهات است.
وی با تاکید بر غنای استان فارس و شهر شیراز در حوزه های مختلف طبیعی، میراث تاریخی و معنوی، فرهنگی- ادبی و گردشگری اضافه کرد: باید با معرفی و بهره مندی از داشته های خود نقشی موثر در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی صنعت گردشگری ایفا کرد.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.