به گزارش ایرنا علی مظفری، عصر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب افزود:
نیروی انتظامی این شهرستان برای مبارزه با سوداگران مرگ باید با یک خودرو قدیمی به تعقیب ماشین های پیشرفته، جدید و با سرعت بالا بپردازد.
وی بیان داشت: در حالی که بیشترین کشفیات مواد مخدر در استان فارس متعلق به شهرستان داراب است اما حتی یک ریال به نیروی انتظامی این منطقه در این زمینه پاداش پرداخت نشده است.
مظفری، همچنین از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس خواست، برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، اعتبارات ویژه در نظر گرفته شود.
فرماندار شهرستان داراب، مواد مخدر را یکی از نمادهای شبیخون فرهنگی دانست و بیان داشت: برای پیشگیری از پیامدهای مخرب این شبیخون باید بیش از پیش هوشیار باشیم.
وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان به موضوعی فراگیر تبدیل شده و همه دستگاه های ذی ربط برای مقابله با این پدیده شوم تلاش می کنند.
مظفری افزود: با توجه به اینکه اعتیاد به مواد مخدر رو به افزایش است و در بسیاری از موارد نقطه شروع آن از مصرف سیگار و قلیان آغاز می شود، بتازگی چندین قهوه خانه و اماکن عرضه قلیان در این شهرستان پلمب شده اما این اقدام کافی نیست و باید در مرکز استان و سایر شهرهای فارس این موضوع به قانون تبدیل و با جدیت اجرایی شود.
فرماندار شهرستان داراب گفت: برای مقابله همه جانبه با مواد مخدر، این فرمانداری از بخشداران این شهرستان خواسته یک روستا را در هر بخش به عنوان پایلوت در نظر گرفته و مبادرت به پاکسازی آن از مواد مخدر کنند.
وی ادامه داد: هفته گذشته نیز با حضور اعضای شورای تامین این شهرستان بیش از 81 معتاد در چند منطقه جنوبی این شهر دستگیر و به کمپ های ترک اعتیاد تحویل داده شدند.
مظفری گفت: همچنین با دستور شورای تامین شهرستان داراب، برخی از خانه های قدیمی و مکان های تجمع معتادان این شهرستان تخریب و برخی محصور شد.
فرماندار شهرستان داراب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم فراهم آوردن امکانات ورزشی و تفریحی سالم برای جوانان تاکید و بیان کرد: مهیا کردن این امکانات از نیازهای ضروری برای قشر جوان جامعه است در غیر این صورت آنها به سمت مواد مخدر و سایر معضلات اجتماعی خواهند رفت.
شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9877 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.