به ‌گزارش ایرنا،علی‌ اصغر مونسان سه شنبه درحاشیه این سفر درجمع خبرنگاران گفت:ضروری است برای ساماندهی زیرساخت‌ها و فضاهای لازم در زمینه ورود گردشگر به بخش‌های مختلف محور تازه به ثبت جهانی رسیده مسیر ساسانی در فیروز آباد اقدامات لازم انجام شود.
وی ادامه داد: رونق چنین فضاهایی و تمهیدات لازم برای جاده و دسترسی‌های مناسب برای رسیدن گردشگران به این فضاها می‌تواند محل اشتغال‌زایی و کسب درآمد بیشتر باشد.
مونسان با تأکید بر اینکه در قالب طرح‌های کارشناسی ‌شده می‌توان نسبت به ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌ گذاری در زیرساخت‌های مسیر اقدام کرد، افزود: داشته‌های فرهنگی ‌- تاریخی مردمان این شهر می‌تواند محلی برای رونق و نشاط مردمی و بهبود فضای کسب و کار و نشاط اجتماعی باشد.
رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشور در ادامه سفر خود به شهرستان فیروزآباد از کاخ تاریخی اردشیر نیز بازدید کرد.
منظر باستانی ساسانیان (محور ساسانی) در منطقه فیروزآباد استان فارس به‌عنوان بیست‌ و ‌سومین اثر تاریخی کشور امسال در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
منظر باستان ‌شناسی ساسانی فارس از فیروزآباد شروع می‌شود تا بیشابور و سروستان ادامه دارد که این منطقه شامل مجموعه‌ای وسیع مانند کاخ، شهر و غار شامل کاخ ساسانی در سروستان، مجموعه فیروزآباد شامل شهرگور، بنای موسوم به آتشکده و کاخ اردشیر و مجموعه آثار دوره ساسانی بیشاپور کازرون شامل شهر تاریخی بیشابور، نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور است.
با ثبت این محور در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) که طی تیرماه سال جاری انجام شد، تعداد آثار تاریخی ثبت جهانی شده استان فارس از چهار اثر به 11 اثر افزایش یافت.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 90 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.