به گزارش ایرنا در این مراسم که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس و نیز با حضور مردم و خانواده هنری شیراز در صحن مطهر آستان احمدی و محمدی (ع) صورت گرفت، با این هنرمند وداع شد و پس از این مراسم پیکر وی به سوی تهران روانه شد.
مرحوم دری، دیروز جمعه 26 مردادماه، پس از گذران یک دوره نارسایی کبدی بر اثر ضعف عضلانی و عفونت کلیوی در بیمارستان ابن سینای صدرای شیراز وابسته به بیمارستان نمازی جان سپرد.
سید ضیاءالدین دُری بیست و نهم تیرماه 1332خورشیدی در تهران متولد شد.
فرزند وی، نوید دری به نمایندگی از خانواده این کارگردان در مراسم تشییع و بدرقه وی در شیراز حضور داشت و از مردم شیراز و تلاش‌هایی که برای بهبودی پدرش صورت گرفت قدردانی کرد.
او همچنین اعلام کرد: یدالله صمدی، کارگردان سینمای ایران نیز در شیراز بستری است و از مردم خواست برای بهبودی این هنرمند که طی سال های 1377 تا 1380 مدیرعامل خانه سینما بود، دعا کنند.
مدیرکل صداوسیما مرکز فارس، محمد تقی سهرابی نیز با اشاره به سوابق هنری ضیاءالدین دری در تلویزیون ایران و ساخت آثاری نظیر کلاه پهلوی و کیف انگلیسی، شکیبایی خانواده این هنرمند را در طول دوره بیماری و درمان وی ستود.
شادروان دُری، بیش از همه برای سریال‌های تلویزیونی کیف انگلیسی که در سال 1378ساخته شد و نیز کلاه پهلوی که تولید آن بین سال های 1385تا 1390به طول انجامید شناخته شده است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.