به گزارش ایرنا احد فتوحی، پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در مجموع در 61 شهرک صنعتی این استان، پنج هزار و 876 قرار داد ایجاد واحد تولیدی منعقد شده که به جز 2 هزار و 875 واحد فعال، سایر واحدها در دست ساخت است.
وی ادامه داد: تمام توان خود را به کار بسته ایم تا سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان افزایش یابد و برای این منظور افزون بر تامین زیرساخت های لازم، مشوق هایی را نیز برای سرمایه گذاران در نظر گرفته ایم.
او اظهار داشت: حمایت ها و پیش بینی مشوق ها سبب شد که سال 96 در مقایسه با سال 95 شاهد افزایش 2 برابری استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی فارس باشیم.
فتوحی گفت: از جمله این مشوق ها و تسهیلات می توان به کاهش نقدینگی قراردادها از 30 درصد به پنج درصد و نیز افزایش تعداد اقساط از 30 ماه به 45 ماه اشاره کرد.
او افزود: استان فارس با دارا بودن 61 شهرک و ناحیه صنعتی جزو سه استان نخست کشور در بحث استقرار این شهرک ها است که از این تعداد 42 شهرک با هدف محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار استان ایجاد شده است.
وی، برگزاری بیش از یک هزار و 507 دوره آموزشی برای بیش از 51 هزار فعال صنعتی، برگزاری 254 تور صنعتی، حمایت از 33 پایان نامه تحصیلات تکمیلی، راه اندازی مراکز خدمات کسب و کار و فناوری در سه شهرک صنعتی استان و ایجاد و واگذاری رایگان دفاتر کار مجازی به بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی را از جمله مهمترین برنامه های حمایتی شرکت شهرک های صنعتی فارس از صنایع کوچک برشمرد.
فتوحی، در مورد اقدام های انجام شده در زمینه حمایت از صنایع کوچک هم گفت: در فارس از 14خوشه صنعتی شناسایی شده، مراحل امکان سنجی توسعه 10خوشه انجام شده که از این تعداد خوشه های گلاب و عرقیات گیاهی میمند، سنگ شمال، رب گوجه، شوریجات و فرش دستباف با دستیابی به اهداف توسعه خوشه ای خاتمه یافته و خوشه خرمای جنوب فارس نیز در مرحله پیاده سازی و اجرا قرار دارد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.