خداداد رحیمی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 96 از نظر وزنی 59 درصد و از نظر ارزی 27 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در مدت مشابه سال 96 از طریق گمرک های فارس 70 هزار و 911 تن کالا به ارزش 66 میلیون و 861 هزار و 808 دلار به خارج از کشور صادر شد.
او اظهار داشت: بیشترین حجم کالاهای صادر شده در چهار ماه سال 97 محصولاتی از جمله تولیدات لبنی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، خرما، اوره، سیمان، ماهی، کاشی و سرامیک، فرش و سایر کفپوش ها و مفتول آهنی و فولادی بود.
مدیر کل گمرک های استان فارس افزود: در بین کالاهای صادراتی استان فارس، سیمان به لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 98 درصد و 78 درصد افزایش داشته است که از دلایل آن می توان به افزایش کیفیت محصولات و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان فارس به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.
رحیمی اضافه کرد: این کالاها به 51 کشور از جمله عراق، امارات عربی متحده، افغانستان، قطر، کویت، آلمان، هند، اندونزی، ترکیه و پاکستان صادر شده است.
وی، با اشاره به کاهش وزنی و ارزی میزان واردات کالا از طریق گمرک استان فارس افزود: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال، پنج هزار و 936 تن کالا به ارزش 25 میلیون و 28 هزار و 721 دلار از طریق گمرک استان فارس وارد کشور شده که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال 96 از نظر وزنی 14درصد و از نظر ارزش دلاری 6درصد کاهش داشته است.
او گفت: در چهار ماه نخست پارسال، 6 هزار و 876 تن کالا به ارزش 26 میلیون و 529 هزار و 233 دلار از طریق گمرک فارس وارد کشور شد.
رحیمی افزود: عمده کشورهایی که کالا از آنها وارد شده شامل چین، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، لهستان، کره جنوبی، سوئد، پاکستان، آلبانی و ایتالیا است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.