به گزارش ایرنا محمد مهدی قاسمی، سه شنبه در نشست کمیته ویژه توسعه کشت در محیط های کنترل شده گلخانه ای استان فارس در شیراز افزود: این کارگروه باید متشکل از معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان، نمایندگان مدیریت امور اراضی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت باغبانی و بانک ذی ربط باشد.
وی، سرعت توسعه گلخانه ها در این استان را کمتر از حد انتظار دانست و اظهار داشت: باید با متقاضی احداث گلخانه به عنوان فردی که بهای آب را پرداخت می کند، نهایت مساعدت، همراهی و کارگشایی داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به تعداد کم متقاضیان احداث گلخانه، ضمن ضرورت آسیب شناسی در این مورد، گفت: با توجه به تجارب اندک دست اندرکاران این کار، باید در این زمینه با تدوین کتابچه و برگزاری نشست های آموزشی در بالا بردن سطح آگاهی بهره برداران اقدام شود.
قاسمی با بیان اینکه احداث گلخانه ارزان قیمت کار چندان دشواری نیست، خواستار بکارگیری افراد مجرب برای آموزش بهره برداران در این زمینه شد و تاکید کرد: کارشناسان فنی باید گام به گام در کنار گلخانه داران باشند و برای تهیه بسته تکمیلی روستای گلخانه‌ای، آموزش متقاضیان و پرداخت تسهیلات به آنها نیز اقدام کنند.
وی ادامه داد: احداث روستای گلخانه ای افزون بر اینکه از راه های برون رفت از چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی است یکی از شیوه های ایجاد فضای کسب و کار در این استان نیز به شمار می آید.
قاسمی گفت: همچنین امکان عضویت متقاضیان احداث گلخانه در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، یک فرصت استثنایی محسوب می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: پرونده متقاضیان دریافت وام گلخانه نیز باید در کوتاه ترین زمان ممکن، در نشستی با حضور نمایندگان مدیریت باغبانی، مدیریت امور سرمایه گذاری، شرکت شهرک های کشاورزی، بانک کشاورزی استان و شهرستان‌ها بررسی شود و در صورتی که به هر دلیلی فردی شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات ندارد، متقاضیان جدید معرفی شوند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.