پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) فارس در گزارش روز یکشنبه خود با بیان این مطلب از قول مدیر این موسسه، اظهار داشت: از این تعداد 142نفر در شعب موسسه و 118 نفر در مراکز شبانه روزی حفظ یک ساله به این مهم نائل شده اند.
حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی با بیان این که 145نفر از حافظان را بانوان و 115 نفر را آقایان تشکیل می دهند، افزود: در بخش شعب موسسه، از 53 شعبه ای که موفق به تربیت حافظ کل قرآن کریم در سال 96 شده اند، شعبه استهبان با تربیت 11حافظ کل قرآن کریم و مجموعه شهرستان استهبان با تربیت 17حافظ کل قرآن بیشترین تعداد حافظ را به جشنواره جبرییل امین معرفی کرده است.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: 260 حافظ قرآن یاد شده در جشنواره جبرییل امین تجلیل خواهند شد.
شاهسونی ادامه داد: این 260 حافظ، مدرک معتبر حفظ کل قرآن کریم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند و تا کنون در جشنواره‌های تجلیل از حافظان کل قرآن بیت الاحزان مورد تجلیل قرار نگرفته اند.
در این گزارش به زمان برگزاری آیین تجلیل اشاره ای نشده است.
مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) فارس، در بخش دیگری از مطالب خود در مورد تفاوت شعبه و شهرستان موسسه بیت الاحزان اظهار داشت: در تعریف اداری آموزشی موسسه بیت الاحزان، هر شهرستان ممکن است شامل چندین شعبه باشد و در واقع مجموعه شعبه های واقع در شهرستان (اعم از شهر، بخش و روستا) به عنوان شهرستان قلمداد می شود.
شاهسونی اظهار داشت: شعب کارزین در استان فارس و نودژ در استان کرمان نیز با تربیت هفت حافظ کل و شعب پردیسان در استان قم و قلعه گنج در استان کرمان با تربیت 6حافظ کل قرآن کریم رتبه های بعدی را از این لحاظ به خود اختصاص دادند.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مدغم قرآنی فارس بیان کرد: در یک سال گذشته 27 شهرستان این استان موفق به تربیت حافظ کل قرآن کریم شده اند.
شاهسونی ادامه داد: تعداد حافظان قرآن کریم در شهرستان قیر و کارزین و شهر شیراز 13نفر است که پس از استهبان بیشترین تعداد را به جشنواره سال 97 معرفی کرده اند و شهرستان داراب با 11 و شهرستان‌های کازرون و منوجان از توابع استان کرمان با 10 حافظ قرآن در رتبه های بعدی قرار دارند.
او گفت: این حافظان قرآن کریم از شعب موسسه در استان های فارس، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قم، تهران، خوزستان و همدان معرفی شده اند.
شاهسونی گفت: استان فارس که درصد زیادی از شعب موسسه در این استان قرار دارند، با معرفی 96 حافظ کل قرآن کریم به جشنواره جبرییل امین موفق به تربیت بیشترین حافظ کل قرآن در سال 96 شده است و استان های کرمان با 20 و بوشهر با هشت حافظ کل قرآن پس از استان فارس بیشترین تعداد حافظ تربیت شده در شعب موسسه را به خود اختصاص داده اند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.