به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی پنجشنبه در نشست خبری افزود:رسالت پیامبران بشارت و انذار است، خبررسانی نیز به انذار و بشارت می پردازد.
دبیر کانون‌های فرهنگی مساجد فارس با اشاره به برنامه های اوقات فراغت در مساجد استان، ابراز داشت: از آغاز تیرماه و همزمان با شروع اوقات فراغت ٩٠٠ پایگاه اوقات فراغت مساجد ٢٠ هزار برنامه را در ٩ محور اجرا می‌کنند.
امیدی عنوان کرد: این برنامه ها در حوزه های مختلف علمی، عقیدتی، اخلاقی، قرآنی، آموزشی و پژوهشی، کلاس های هنری، کتاب و نشر فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مساجد در سال جاری با رویکردهایی نوین فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: بسیاری از کانون ها در حوزه دیجیتال و رسانه و نیز آموزش سواد رسانه ای به والدین فعالیت می‌کنند که این برنامه ها از ضروریات جامعه امروز به شمار می‌رود؛ همچنین این کلاس ها با زبان و بیان مناسب برای کودکان نیز برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برای تسهیل در خدمات تفاهم نامه هایی با 4٠دستگاه منعقد شده است که در برگزاری اردوها، بازدید از موزه ها و سینماها، استفاده از استخرها و باشگاه ها و کتابفروشی ها هم به دانش آموزان میهمانی که به صورت اردویی وارد استان می‌شوند و هم به دانش آموزان استان خدمات ارائه می‌کنند.
امیدی همچنین به فعالیت در پرتال جامع بچه‌های مسجد اشاره کرد و افزود: فعالان مسجدی در این سامانه که به‌عنوان سجا شناخته می‌شود، ثبت نام می کنند و با دریافت کارت عضویت در کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند از تسهیلاتی که برای آنان درنظر گرفته شده بهره ‌مند شوند.
دبیر کانون‌های فرهنگی مساجد فارس گفت: ٢4هزار نفر در استان در این سامانه عضو هستند که فارس پس از استان های خراسان رضوی و آذربایجان غربی در رتبه سوم ثبت افراد در این سامانه قرار دارد.
امیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسالت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد نظارت بر فعالیت کانون ها و سرکشی به آنهاست و با برنامه‌ ریزی های صورت گرفته تا پایان سال از همه دستگاه‌ها سرکشی می‌شود و رفع گره ها و مشکلات آنان در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت آسیب شناسی در اجتماع بیان کرد: در این حوزه مشاوره در حوزه خانواده را به صورتی جدی تر دنبال می کنیم و کانون های مشاوره در اماکن عمومی راه اندازی می‌شود؛ همچنین ارتباط بین مدرسه و مسجد و پارک محله ای و مسجد نیز تببین خواهد شد.
امیدی ادامه داد: در موضوع سرگرمی کودکان در کشور دچار مشکل هستیم و باید فعالیت هایی صورت گیرد که هم بازی و شادی آنان را تأمین کند و هم از خط قرمزها عدول نکند که تدوین این برنامه‌ها با همکاری گروه‌های مردم‌نهاد و نیز استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در دست اقدام است.
٧٣٧5 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.