به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار افزود:هر چند تلاش برای توسعه و ساماندهی صنایع بزرگ استان به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار دارد اما به دلیل تاثیرگذاری صنایع کوچک در حوزه اشتغال، توجه بیشتری به این حوزه می شود.
استاندار فارس در ادامه بازدید‌های خود از واحدها و مجموعه‌های تولیدی استان که به منظور بررسی و رفع مشکلات موجود در این مجموعه‌ها انجام می‌شود، از مجموعه تولیدی شیشه کاویان جم بازدید کرد و پس از این بازدید گفت: به رغم وجود صنایع بزرگ در کشورهای پیشرفته بیشترین میزان تولید در این کشورها مربوط به صنایع کوچک است.
تبادار با اشاره به بازدید خود از این مجموعه تولیدی بیان کرد: این تولیدات در صنعت ساختمانی نقش آفرینی برجسته ای دارد.
وی ادامه داد: بخشی از مجموعه تولیدی شیشه کاویان جم در حال حاضر فعال است که در جریان این بازدید مشکلات موجود در این مجموعه با حضور مدیران و نمایندگان بانک ها بررسی و دستورات لازم برای رفع موانع پیش رو صادر شد.
استاندار فارس با ابراز خرسندی از اینکه مجموعه تولیدی شیشه کاویان جم طرح توسعه با هدف تولید شیشه لمینت ،ضد سرقت و ضد گلوله را در دستور کار دارد گفت: تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح توسعه تامین شده که بخشی از آنها به زودی با حل مشکلات از گمرک ترخیص و در این مجموعه نصب و راه اندازی خواهد شد.
تبادار با بیان اینکه ظرفیت اسمی این مجموعه تولیدی 600 هزار متر مربع است، افزود: متاسفانه در حال حاضر به دلیل رکود صنعت ساختمانی 200 هزار متر مربع از این ظرفیت تولید می شود که امیدوارم مجالی ایجاد و با کمک مدیران و بانک ها مشکلات حل شود و شاهد فعالیت بیشتر این مجموعه باشیم.
وی با تاکید بر اینکه افزایش فعالیت این صنایع کوچک سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد فرصتی برای بازدید و بررسی مشکلات صنایع در همه مناطق استان ایجاد شود.
وی ادامه داد: مجموعه مدیریت ارشد استان تلاش می کند با رفع مشکلات و موانع پیش روی صنایع مجموعه هایی که کمتر از ظرفیت تولید کار می کنند را به ظرفیت اصلی برساند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.