به گزارش خبرنگار ایرنا نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، عصر دوشنبه در نشست این شورا خطاب به شهردار شیراز گفت: ضعف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بعد از انتصاب ریاست جدید این سازمان به شدت شهرداری را آزار می دهد.
ابراهیم صبوری افزود: عدم توانایی رئیس این سازمان در اعمال مدیریت، ناکارآمدی و نابسامانی را در این نهاد بیش از پیش نمایان کرده و عدم وجود فرآیندهای شفاف در مسایل مالی باعث شکل گیری تخلفات عدیده در این سازمان شده است.
وی اضافه کرد: گستاخی و بی تدبیری در این سازمان به گونه ای است که شهروندان را تهدید کرده که اگر شکایت به شورای شهر ببرند با مشکلات و دردسرهای بیشتری روبه رو خواهند شد.
صبوری ادامه داد: در 2 پرونده خاص که من پیگیر آنها بوده ام شهروندان به دلیل شکایت به شورای شهر شیراز ناگزیر به پرداخت جریمه های بیشتری شده و حتی مورد تمسخر نیز واقع شده اند.
عضو شورای شهر شیراز، با تاکید بر عدم توانایی مدیریت سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری در سه حوزه فضای سبز، زیبا سازی فضای شهری و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی، گفت: عدم مدیریت در این موارد باعث شده شهر شیراز که روزی یکی از زیباترین شهرهای ایران و جهان به شمار می آمد امروز در زمره شهرهای زشت منظر قرار گیرد.
وی بیان کرد: با وجود اینکه با بحران آب مواجه هستیم به دلیل عدم مدیریت در بسیاری از اماکن شیراز آب به هدر می رود و در برخی اماکن نیز به دلیل خشکیدگی، فضای سبز این شهر رو به نابودی است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بی تدبیری در واگذاری قراردادهای حوزه فضای سبز و عدم نظارت از سوی مدیریت سازمان سیما و منظر در برون سپاری برخی از امور باعث تولید دلالان میلیاردی در این سازمان شده است.
صبوری گفت: به عنوان مثال در یک بوستان که پیمانکار مسئول نگهداری از آن، حقوق بیش از 20 نیرو را از این سازمان دریافت می کند اما در بررسی های میدانی مشخص شده که تنها 2 الی سه نفر کارگر در این بوستان مشغول کار هستند و این موضوع بیانگر فساد سازمان یافته و ضعف مدیریت در این سازمان است.
وی همچنین خطاب به شهردار شیراز بیان کرد: ظرف مدت یک ماه آینده باید برای ساماندهی این حوزه و ترمیم ضعف مدیریتی این سازمان اقدام شود.

** با متخلفان برخورد کنید
دقایقی پس از اتمام سخنان نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری وارد شورا و خواستار مصاحبه با خبرنگاران و افشای ماجراهای پشت پرده این سخنان شد که برخی مسئولان این شورا و شهرداری به این ماجرا ورود کرده و مانع انجام این مصاحبه شدند و وی را به اتاقی در مجاورت صحن علنی شورا منتقل کردند.
خبرنگاران که بر تصمیم خود مبنی بر انجام مصاحبه پافشاری می کردند در نهایت رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در جمع آنها حاضر شد و با اشاره به اینکه برخی اعضای شورای شهر شیراز یک شبه متخصص همه امور شده اند، گفت: حاضرم در خصوص همه موارد و اتهاماتی که نایب رئیس این شورا در نشست امروز مطرح کرد، شفاف سازی کرده و پاسخ دهم.
جهانبخش میرزاوند افزود: هیچگونه تخلفی در خریدهای این سازمان صورت نگرفته و همه مزایده و مناقصه ها بر اساس قانون انجام شده است.
وی اضافه کرد: برخی افراد با گل آلود کردن آب دنبال دستیابی به اهداف شخصی هستند و من در آینده تمام این موارد را پاسخ خواهم داد.
میرزاوند اظهار داشت: از زمان تصدی من به عنوان رئیس سازمان سیما و منظر، هیچگونه فسادی در این نهاد رخ نداده و تمام امور این سازمان شفاف بوده و به زودی تمام مواردی را که در نشست امروز شورا مطرح شد بر اساس قانون و به صورت مستند در حضور اصحاب رسانه پاسخ می دهم.
وی ادامه داد: اداره کل بازرسی شهرداری شیراز و سازمان بازرسی می توانند به موارد مطرح شده و هر موضوع مدنظر دیگری رسیدگی کنند، پرونده هایی که به آنها در این نشست استناد شده موجود است و می توانند آنها را بررسی کنند و اگر تخلفی صورت پذیرفته با متخلفان برخورد جدی انجام شود.
میرزاوند بیان کرد شفاف سازی و جلوگیری از هر گونه فساد و رانت جزو وظایف همه مدیران شهرداری است و بی شک با هرگونه فساد برخورد می کنیم.
وی، در پاسخ به پرسشی در مورد معرفی افرادی برای دریافت پست در این سازمان اظهار داشت: در زمان انتصابات، بسیاری افرادی را معرفی کردند اما من براساس شایسته سالاری بهترین گزینه ها را منصوب کردم.
میرزاوند همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از شما درخواست شخصی داشته، گفت: پاسخ این سوال را ازخودشان بپرسید اما من هرگز درخواست شخصی از هیچکس نمی پذیرم.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.