به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در جلسه شورای دانشگاه های استان با بیان اینکه آسیب شناسی درون دانشگاه ها ضرورتی انکار ناپذیر است، گفت: انتظار داریم پایان نامه های دانشجویان با مسایل اساسی و مشکلات استان مرتبط باشد و با وارد شدن به ضرورت ها و نیازهای جامعه، علم به ثروت تبدیل و اثربخشی قابل توجهی در جامعه ایجاد شود.
وی اظهار داشت: باید با تلاش مدیران حلقه های تولید ثروت و سرمایه از علم و دانش شکل بگیرد و کمبودهای استان با تکیه بر توانمندی های علمی نخبگان دانشگاهی رفع شود.
استاندار فارس گفت: باید تلاش کنیم از ظرفیت های علمی دانشگاه های استان فارس برای رفع موانع این استان در حوزه های مختلف استفاده کنیم.
تبادار با بیان اینکه دانشگاه ها نباید وابسته به بودجه دولت باشند، گفت: دانشگاه می تواند با کارآفرینی و بکارگیری نخبگان تولید ثروت کند و علم را به سرمایه مضاعف تبدیل کند.
وی با بیان اینکه مراکز علمی و دانشگاهی استان فارس دارای برجستگی و ظرفیت های بالایی هستند، گفت: توسعه این استان از مسیر مراکز علمی و دانشگاهی می گذرد.
وی با تاکید بر لزوم ارتباط بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها افزود: اگر ظرفیت ها، امکانات و نیازهای دستگاه های اجرایی با توانمندی ها و سرمایه های انسانی مراکز علمی و دانشگاهی به اشتراک گذاشته شود تحول در استان رخ خواهد داد.
روسای دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز، رئیس پارک علم و فناوری استان و رئیس بنیاد نخبگان استان در این جلسه به بیان دیدگاه های خود در خصوص مشکلات آموزش عالی در استان فارس و راه های تقویت حضور دانشگاه ها در زمینه رفع مشکلات استان پرداختند.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.