کرامت الله افراشی دوشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: طی 10 روز حضور تیم سیار دندانپزشکی در مناطق محروم شهرستان ارسنجان، 303 نفر از خدمات این تیم بهره مند شدند.
افراشی با بیان اینکه 80 کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم کشور به ارائه خدمات دندانپزشکی می پردازند گفت : در استان فارس نیز تعدادی از این کلینیک ها فعال است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ساکن در مناطق محروم از اهداف مهم وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت است و بخشی از این خدمات نیز مربوط به خدمات دندانپزشکی می شود.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تمام خدمات کلینیک های سیار دندانپزشکی به مردم روستاها و حاشیه شهرها رایگان است و این کلینیک ها بسته خدمت تعریف شده ای شامل ترمیم دندان، کشیدن، فلورایدتراپی و سایر خدمات را با حضور دندانپزشکان و با کمک خیرین برای همه گروه های سنی در مناطق محروم ارائه می کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ارسنجان نیز گفت: با توجه به هزینه های سنگین دندانپزشکی و برای دستیابی به اهداف طرح تحول نظام سلامت و همچنین ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان، به همت معاونت اجتماعی دانشگاه، تیم ارایه خدمات سیار دندانپزشکی اعزام شده است.
دکتر کوروش قنبری اعلام کرد: این تیم با حضور در مناطق محروم دهستان های علی آباد ملک، خبریز و شوراب، خدمات بهداشت دهان و دندان را به مردم این مناطق، ارایه کردند.
او خدمات این تیم سیار را شامل جرم گیری، ترمیم دندان، کشیدن دندان، پرکردن دندان، پالپوتومی و سایر خدمات دندانپزشکی عنوان کرد که به صورت رایگان ارائه شد.
شهرستان ارسنجان در فاصله 100 کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.