به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر اسکندرپور شامگاه یکشنبه در شورای اداری شهرداری شیراز افزود: زنده سازی بافت تاریخی و فرهنگی ضروری است ولی محلات فرسوده تنها با ساخت و ساز بازآفرینی نمی شوند.
شهردار شیراز، تقویت زیرساخت های فرهنگی و توسعه اجتماعی محلات شهری را مهمترین بخش از چشم انداز شهرداری دانست.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در شرایط مالی فعلی شهرداری یک نیاز است گفت: با توجه به نوسانات ارزی و اقتصادی میل به سرمایه گذاری در شهرها و به خصوص شهرداری ها کاهش یافته است.
اسکندرپور ادامه داد: در حال حاضر سرمایه گذاران علی الخصوص سرمایه گذاران کشورهای حوزه خلیج فارس منتظر تثبیت شرایط اقتصادی هستند و این وضعیت فشار مالی را بر مجموعه شهرداری بیشتر کرده است.
شهردار شیراز با بیان اینکه نحوه مدیریت و انتظارات شهروندان یک کلانشهر در مقایسه با شهرهای کوچک متفاوت است، ادامه داد: شهرداری شیراز از لحاظ تشکیلات و سطوح سازمانی هم اکنون از سه وزارت خانه گسترده ‌تر است از این رو با مشکلات وسیعی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، خدمات شهری و ترافیکی روبرو است که باید متناسب با آن‌ها برنامه‌ریزی شود.
وی گستردگی کار، تضاد منافع، قوانین بالادستی و دخالت سایر دستگاه های متولی امور شهری را از جمله مولفه های تاثیرگذار بر نحوه انجام امور و رضایتمندی شهروندان دانست.
شهردار شیراز افزود: شهروندان انتظار انجام امور شهر را از شهرداری دارند به همین علت علی رغم تلاش مجموعه شهرداری برای خدمت رسانی هر چه بهتر، نقدهایی به مجموعه خدمت رسان وارد می کنند.
اسکندرپور مبنای کار در شهرداری شیراز را پاکدستی، سالم سازی و شفاف سازی دانست و اظهار داشت: بدین منظور بدنبال استقرار شهرداری الکترونیک هستیم تا سطح دسترسی فرد به فرد کاهش یافته و در پی آن پاسخگویی، شفاف سازی و حفظ کرامت شهروندان افزایش یابد.

** تضاد افکار برای خدمت رسانی، نباید باشد
امام جمعه شیراز در این جلسه گفت: نمی توان با تضاد افکار بین دستگاهی برای شهر برنامه ریزی درستی انجام داد.
آیت الله لطف الله دژکام افزود:تضاد منافع دستگاه ها به خاطر جزیره ای کار کردن است و به نوعی مشکل فرهنگی محسوب می شود که نیاز اصلی برای پیشرفت شهر نزدیک شدن افکار تمام دستگاه ها به یکدیگر است.
وی ادامه داد: ساختن شهر وظیفه سنگینی است که باید از کارهای فرهنگی آغاز شود و از این رو سازمان فرهنگی شهرداری شیراز باید از تمام طرح ها و فکرها استفاده کند تا بتوان این شهر را در معنای واقعی به یک شهر تبدیل کرد.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: برنامه های فرهنگی و فرهنگ شهروندی در فرهنگ سراهای شهر ارائه شود تا گروه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در نقاط مختلف شیراز در کلیات از آن بهره مند شوند.
دژکام با تبیین مفهوم شهر، شیراز را دارای محیطی معنوی و علمی دانست که صاحبان اندیشه برای آن ارزش قائل هستند و همچنین بر اهمیت طرح توسعه این شهر تاکید کرد و افزود: شیراز باید به سمت توسعه ای بالنده حرکت کند تا بتوان باز هم به دنیا آن را معرفی کرد و برای دستیابی به این هدف باید از افکار عمیق استفاده و با هم اندیشی مشکلات را حل کرد.

**قوانین کهنه و انباشت مشکلات شهرداری
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز در این نشست، قدیمی بودن قوانین شهرداری را یک چالش دانست و گفت: مطابق نبودن قوانین با نیازهای امروز جامعه باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای شهرداری ها شده است و تطابق وضع موجود با مجموعه قوانین مشکل است.
آرش فرج زاده با تاکید بر لزوم استقرار شهرداری الکترونیک افزود: هم اکنون از 120 هزار مراجعه‌ سالانه به شهرداری، حدود 81 درصد برای دریافت استعلام است که با استقرار شهرداری الکترونیک این میزان کاهش چشمگیری پیدا می کند و قدم موثری در زمینه رفاه و آسایش شهروندان و افزایش رضایتمندی آنها برداشته خواهد شد.

**500 پروژه عمرانی فعال در شیراز
در این نشست معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: هم اکنون برای محرومیت زدایی و توزیع عادلانه خدمات در بیش از 500 نقطه شهر شیراز پروژه های عمرانی شامل ساخت تقاطع غیرهمسطح، بزرگراه، فرهنگسرا، سرای محله ها، پارک، خیابان، کوچه ها و مسیرهای پیاده راه سلامت در دست اجرا است.
حسین آرگیو همچنین این نوید را به شهروندان شیرازی داد که در هفته دولت 24 پروژه با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.