مهندس امیر بنی کریمی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهارماه منهی به مرداد بیش از 700 میلیون لیتر بنزین در مناطق مختلف استان فارس توزیع شده است.
وی ادامه داد: مصرف روزانه بنزین در استان فارس پنج میلیون و 700 هزار لیتر است که سفرهای تابستانی از جمله دلایل اصلی افزایش مصرف بنزین در فارس است.
بنی کریمی اظهار داشت: استان فارس از خط انتقال فرآورده های نفتی از محل تولید و پالایشگاه ها برخوردار نیست از این رو انتقال این میزان فرآورده نفتی با استفاده از یک هزار و 38 دستگاه نفتکش جاده پیما انجام شده است ، این میزان بنزین بین 269 جایگاه عرضه سوخت استان فارس توزیع شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس بیان کرد: علاوه بر بنزین این شرکت به توزیع سایر فرآورده های سوختی از جمله نفت گاز و نفت سفید و نفت کوره نیز مبادرت ورزیده است که در چهار ماه اول امسال در مجموع یک میلیارد و 300 هزار لیتر فرآورده نفتی در استان توزیع شده است.
بنی کریمی گفت: مصرف روزانه نفت گاز(گازوئیل) نیز در استان فارس حدود پنج میلیون لیتر است ، در مدت یاد شده بیش از 600 میلیون لیتر نفت گاز در استان فارس توزیع و مصرف شده است ، این میزان مصرف 7 درصد بیشتر از مصرف سال گذشته است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس گفت : در چهار ماه اول امسال سه میلیون و 700 هزار لیتر نفت سفید و 13 میلیون و 300 هزار لیتر نفت کوره در استان فارس توزیع شده که هر کدام به ترتیب 20 درصد و 8 درصد کاهش مصرف داشته اند، افزایش استفاده از گاز طبیعی در حوزه مصرف خانگی دلیل این کاهش مصرف است.
بنی کریمی مصرف روزانه سوخت هواپیمایی و گاز مایع را نیز در استان فارس به ترتیب 190 هزار لیتر و 400 تن بیان کرد و گفت : این میزان مصرف نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.
وی بر ذخیره سازی کافی فرآورده های نفتی و سوخت رسانی بدون مشکل و مطلوب در استان تاکید کرد و گفت : از 29 تیر تا یک مرداد ماه سال جاری بیش از 55 میلیون و پانصد هزار لیتر بنزین و نفت گاز در استان تامین وتوزیع شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس مصرف نفت گاز در طی این چهار روز را حدود 22 میلیون وپانصد هزار لیتر اعلام کرد وگفت : بیشترین میزان مصرف در 30 تیر ماه با شش میلیون و500 هزارلیتر بوده است که نسبت به میانگین مصرف روزانه حدود 40 درصد افزایش داشته است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.