دکتر آرمان ضرغامی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار زیادی از بیماران اعصاب و روان به دلیل آمیختگی مسایل فرهنگی و خرافات، قبل از مراجعه به روانپزشک به افرادی که هیچگونه صلاحیتی برای درمان اینگونه بیماران ندارند مانند دعانویس ها و جن گیرها مراجعه می کنند و متاسفانه این کار و مداخله های بی مورد چنین افرادی، روند بهبودی این بیماران را به تاخیر می اندازد.
رئیس بیمارستان دکتر علی شریعتی فسا اظهارداشت: کسانی که ازاعتیاد آور بودن داروهای روانپزشکی سخن می گویند این واقعیت را در ذهن خود پنهان می کنند که در بسیاری دیگر از بیماری ها شاید لازم باشد فرد مبتلا تا سال های طولانی یا حتی تا آخر عمر دارو مصرف کند.
وی، با بیان اینکه مصرف طولانی مدت داروی روانپزشکی، به خاطر نیاز به دارو است نه اعتیاد به دارو، گفت: در بسیاری از از بیماری های مزمن جسمی مانند دیابت، فشار خون، بیماری های غدد درون ریز و روماتیسم نیاز است که دارو برای مدت طولانی مصرف شود.
به گفته ضرغامی، درصد بیمارانی که مبتلا به بیماری های اعصاب و روان هستند و لازم است سال های زیادی دارو مصرف کنند به مراتب خیلی کمتر از بیمارانی است که مبتلا به روماتیسم، آسم و یا سایر بیماری های مزمن هستند.
این پزشک متخصص اعصاب و روان ادامه داد: داروهای اعصاب و روان به طور معمول 2 تا سه هفته به طول می انجام تا تاثیر آنها مشخص شود و داروها باید همانگونه که پزشک تجویز کرده مصرف شوند تا تاثیر مطلوبی داشته باشند.
وی بیان کرد: مصرف و قطع داروهای اعصاب و روان باید زیر نظر پزشک باشد و در صورت قطع ناگهانی و بدون مشورت با پزشک، با توجه به نوع دارویی که بیمار مصر می کنند ممکن است عوارضی همچون تهوع، استفراغ و سردرد به همراه داشته باشد.
این پزشک متخصص اعصاب و روان در مورد باورهایی مانند، همه بیماران روانی مثل هم هستند، بیمار روانی معمولا خطرناک است، اختلال روانی پدیده ای نادر است، بیماری روانی شرم آور است و بیماری روانی درمان ندارد، اظهار داشت: همه این موارد باورهای غلطی هستند که باید اصلاح شوند.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.