به گزارش ایرنا خلیل حاجی پور، شنبه در نشست خبری افزود: شرکت عمران دستگاهی دولتی است و طبق مقررات مصوب شده در طرح جامع شهر صدرا، نظارت و کنترل بر ساخت و ساز و صدور پروانه بر عهده شهرداری این شهر است.
وی ادامه داد: تخلفات بسیاری در روند ساخت و ساز در شهر صدرا مشاهده می شود که از دوره های گذشته تاکنون وجود داشته و متاسفانه شهرداری این شهر تاکنون اقدامی جدی برای مقابله با این معضل انجام نداده است.
او گفت: شرکت عمران شهر جدید صدرا بارها از جایگاه نظارتی، گزارش تخلفات ساخت و ساز در این شهر را به شهرداری و دستگاه های نظارتی دیگر منعکس کرده لیکن تاکنون اقدامی جدی در این زمینه مشاهده نشده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به صدور رای قطعی در مورد پرونده موقوفه (زالی) اظهار داشت: براساس این رای، سند 6هزار و 500 هکتار زمین از مجموع 11هزار هکتار اراضی وقفی صدرا به نام اراضی ملی برگشت داده شد.
حاجی پور بیان کرد: مالکیت تمام اراضی که به وقفیت آنها عمل نشده بود به شرکت عمران صدرا داده شد که در مجموع حدود 700 میلیارد تومان ارزش ریالی این اراضی است و بی شک توسعه صدرا با این دستاورد شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی همچنین به وجود 24 هزار واحد مسکن مهر در شهر صدرا اشاره کرد و افزود: از این تعداد 21 هزار واحد آن تحویل شده اما بنا به دلایلی طرح مسکن مهر بناسازان رمضان حدود 9 سال معطل ماند، اما از سال 96 تکمیل این طرح سرعت خوبی گرفت و از 2 هفته پیش تحویل 450 واحد مسکن مهر آغاز شد و 550 واحد دیگر آن تا هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) واگذار خواهد شد.
حاجی پور با اشاره به اینکه در طول چهار سال گذشته 15 مدرسه و 12 باب مسجد در صدرا ساخته شده، بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب غرب این شهر نیز در هفته دولت امسال افتتاح می شود.
او اضافه کرد: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا که ظرفیت خدمات دهی به 80 هزار نفر را دارد، پیشرفت فیزیکی آن هم اینک حدود 70 درصد است که در صورت تامین منابع مالی، این طرح تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران مقرر شده 500 هکتار از زمین های شهر جدید صدرا به حوزه های فناوری، ارتباطات و شرکت های دانش بنیان واگذار شود.
او گفت: روند واگذاری این اراضی به شرکت های داخلی و خارجی فعال در ابعاد فناوری و تولید محصولات دانش بنیان به زودی انجام خواهد شد.
حاجی پور همچنین به ایجاد میز خدمت در شرکت عمران شهر جدید صدرا اشاره کرد و افزود: از ابتدای تیرماه 97 با هدف ارتقای کیفیت پاسخگویی به مراجعان، ارایه همه خدمات این شرکت در طبقه همکف این مکان امکان پذیر شد.
وی اظهار داشت: از شهر جدید صدرا به عنوان شهری خوابگاهی نام برده می شود در صورتی که اینگونه نیست و شهری را که بیش از 100 هزار نفر جمعیت در آن ساکن است نمی توان شهر خوابگاهی نامید.

** نوید ایجاد فرمانداری ویژه در صدرا و دومین شهرجدید در فارس
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در بخش دیگری از مطالب خود، استقرار دستگاه های حاکمیتی را یکی از درخواست های اهالی صدرا عنوان کرد و گفت: از طریق معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری فارس در حال پیگیری ایجاد فرمانداری ویژه در این شهر هستیم که امیدواریم با این اقدام، یکپارچگی مدیریتی در صدرا محقق شود.
حاجی پور ادامه داد: مطالعات ایجاد دومین شهر جدید فارس با نام تابناک در شهرستان لامرد انجام شده و پیش بینی می شود ساخت آن از سال 98 آغاز شود.
شهر جدید صدرا که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد در فاصله 20 کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.