یدالله رحمانی شنبه در گفت و گو با ایرنا، نرخ بیکاری این استان در سال 91 را 16 و هشت دهم درصد برشمرد و افزود: این رقم در سال 95 با پنج و چهار دهم درصد کاهش به 11 و چهار دهم درصد و کمتر از متوسط کشوری رسید.
وی ادامه داد: روند کاهشی نرخ بیکاری در این استان در سال 96 نیز ادامه داشت و در پایان این سال در استان نرخ بیکاری 10 و هشت دهم درصدی را تجربه کردیم.
او اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال باز هم میزان بیکاری استان کاهش داشت و به 9.9 دهم درصد رسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، در خصوص بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار هم گفت: یکی از بسته های پنج گانه اقتصاد مقاومتی که دولت در سال 96 در رابطه با رونق تولید و اشتغال تدوین کرد بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار بود که برای اجرایی شدن آن منابع بسیار خوبی نیز از سوی دولت پیش بینی شد.
رحمانی اظهار داشت: دولت در همین زمینه 2 مسیر را قالب دستورالعمل ها و بخشنامه ها ابلاغ کرد که یکی بحث اشتغال فراگیر بود که بنا شد با توجه به رسته های شغلی و ظرفیت های موجود در هر استان منابع هدایت شود.
وی گفت: پس از طی مراحل قانونی و تصویب در دولت، پیش بینی شد که برای سال 96، 20 هزار میلیارد تومان از منابع سیستم بانکی به این امر اختصاص یابد که سهم فارس هم یک هزار و 32 میلیارد تومان اعلام شد.
رحمانی اظهار داشت: در کنار این، بحث اشتغال پایدار روستایی هم مطرح شد که مقرر شد یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی و معادل آن نیز از منابع سیستم بانکی به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری اختصاص یابد که سهم فارس از این محل نیز 360 میلیارد تومان تعیین گردید.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.