به گزارش ایرنا، از آنجا که هفدهم مردادماه با یاد شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا باعنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است، خبرنگاران فارس نخستین روز از هفته خبرنگار را با یاد کرد شهدا آغاز کردند، اگر رشادت‌ها و دلیری‌های خبرنگاران شهید نبود، امروز چیزی از قلم باقی نمانده بود و امنیتی که در سایه آن می‌توان از روز خبرنگار یاد کرد وجود نداشت.
خبرنگاران امروز صبح با شاخه‌های گل به دیدار شهدا رفتند و بر مزار معطر و عطرآگین آن‌ها با یادکرد رسالت خود که حفظ کرامت انسانی است، تجدید پیمان کردند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه این مراسم در گفت ‌و ‌گو با ایرنا بیان داشت:امسال سومین سالی است که گرامیداشت روز خبرنگار در قالب یک هفته صورت می‌گیرد.
صابر سهرابی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای این هفته تدارک دیده شده است، افزود: این برنامه‌ها در سه محور آموزش، شهروند محوری و تکریم خبرنگاران برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: افتتاح نمایشگاه عکس‌های خبری شات‌های شور‌انگیز در روز یکشنبه در نگارخانه تار و پود،‌نشست هم‌اندیشی و سمینار ورزشی نویسان در روز دوشنبه، دیدار با بیماران خاص و عیادت از سالمندان با محوریت تهیه گزارش از وضعیت این عزیزان در روز سه ‌شنبه، برپایی کارگاه خبرنویسی خلاق و مصاحبه پیشرفته در شهرستان‌ها در روز چهارشنبه، رونمایی از کتاب یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها در روز پنجشنبه و نیز برپایی برنامه نور و صدا در تخت جمشید در روز جمعه مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل برای برگزاری هفته خبرنگار است.
سهرابی همچنین اعلام کرد: از امروز 13مردادماه تا پایان هفته خبرنگار بازدید از همه اماکن تاریخی برای خبرنگاران رایگان است و بلیت برخی سینماها نیز در اختیار اهالی رسانه قرار می‌گیرد.
17 مرداد به پاسداشت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا که سال 1377 در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید به عنوان روز خبرنگار در تقویم ملی ثبت شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.