به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در نشست مشترک شورای اداری و فعالان اقتصادی شهرستان فراشبند با بیان این که برجام ثابت کرد که ایران اهل مذاکره و گفت و گو است و اهل ماجراجویی نیست، افزود: آمریکا دم از مراوده با دنیا می زند اما وقتی تمام دنیا برجام را پذیرفته اند بدون هیچ دلیلی از آن خارج می شود که این نشان دهنده عدم پایبندی این کشور به تفاهم نامه های بین المللی است و بی اعتمادی کشورها به آمریکا را تقویت می کند.
وی با اشاره به رفتارهای برخی کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر افزود: این کشورها بویی از حقوق بشر و مراوده صحیح بین المللی نبرده اند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب (به وقت محلی) در جمع هوادارانش، با انتقاد دوباره از برجام و پافشاری بر درستی تصمیم خود برای خروج از این توافق مدعی شد: امیدوارم همه چیز بین ما و ایران خوب شود.
این سخنان تنها چند روز پس از آن مطرح شد که ترامپ در یک کنفرانس خبری، برای مذاکره با ایران «بدون هرگونه پیش‌شرطی» اعلام آماده کرده بود.
پس از آن «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اما به سرعت موضع دیگری گرفت و با طرح اتهام‌های تکراری، پیش‌شرط‌هایی برای گفت وگو گذاشت.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در آن زمان گفت: اینکه رئیس جمهوری آمریکا با تغییر ادبیات خود تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید علیه مردم ایران بردارد نشانه سرخوردگی از لفاظی های بی حاصل است.
قاسمی اظهار داشت: پیشنهاد گفت و گو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و برخلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان هم در همین رابطه در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران و آمریکا دو سال گفت وگو کردند. ما با اتحادیه اروپا/تروئیکای اروپایی، روسیه و چین به یک توافق چندجانبه منحصربه فرد – برجام- دست یافتیم. این توافق کار می کند. آمریکا باید فقط خودش را به خاطر کنار کشیدن از آن و ترک میز مذاکره سرزنش کند.
وی ادامه داد: تهدیدها، تحریم ها و ترفندهای تبلیغاتی موثر نخواهد بود. احترام به ایرانی ها و تعهدات بین المللی را امتحان کنید.

** مدیران تلاش برای حل مشکلات را دوچندان کنند
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرایط امروز جامعه، روزهای سخت کاری در پیش رو داریم که با گذشته ها تفاوت دارد؛ از این رو امروز کار جانانه و سخت طلب می کند و مدیران استان باید در شرایط کنونی تلاش خود را دوچندان کنند.
وی با بیان اینکه همیشه از وفاق، همدلی و وحدت در کشور سود برده ایم، گفت: امروز نیز باید وفاق، وحدت و همدلی برای عبور از بحران های پیش رو مدنظر باشد و در این راه سلایق کنار گذاشته شود، همانگونه که در دوران دفاع مقدس این گونه رفتار شد.
تبادار اظهار داشت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون عزم خود را جزم کرده اند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطره کنند اما مردم، بحران ها را یکی پس از دیگری با موفقیت سپری کردند.
استاندار فارس همچنین با اشاره به نقش مردم در عبور از بحران های پیش روی کشور گفت: بعد از عنایت خدا و رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب، این نظام از بحران های زیادی عبور کرده است و قطعا نیز به یاری خدا و همت مردم با هماهنگی، وحدت، وفاق و همدلی شرایط سخت امروز را نیز سپری خواهیم کرد.
تبادار در ادامه به تبلیغات گسترده و جنگ روانی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در این شرایط همگان باید هوشیار باشند و هوشمندانه گام بردارند.
وی گفت: وقتی می گوییم مردم نقش آفرین هستند و این حکومت بعد از خدا به مردم اتکا دارد باید چگونگی مراوده با مردم را برای خودمان بازتعریف کنیم و اگر اشکالی در رفتارمان با مردم مشاهده کردیم، بازنگری داشته باشیم.
استاندار فارس ادامه داد: اگر مردم در بحرانی ترین شرایط خوش قولی و صداقت را در رفتار و کردار مسئولان ببینند قطعا همه مشکلات را به جان می خرند و مراوده و مدارای صحیح را خواهند داشت.

** نشانه های امید در تلاش ها برای رفع بیکاری
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، مساله بیکاری را یکی از آفت های بزرگ جامعه امروز دانست و تاکید کرد: همه مدیران استان باید تلاش خود را برای رفع این نگرانی ها در حوزه اشتغال بکار بگیرند.
وی یادآور شد: نرخ بیکاری در سال 1392، 16.8 درصد بوده که در سه ماهه نخست سال جاری به 9.9 درصد کاهش یافته است.
تبادار افزود: کاهش نرخ بیکاری در استان، دلالت بر آن ندارد که بیکار در جامعه نداریم بلکه نشان دهنده آن است که روند طی شده امیدوار کننده است.
استاندار فارس ادامه داد: امسال 11 هزار میلیارد تومان پروژه در استان به بهره برداری می رسد که در راستای رفع نگرانی ها در حوزه اشتغال است.

** پیگیری مطالبات مردم فراشبند
تبادار در ادامه به خواسته ها و مطالبات مردم فراشبند در حوزه های مختلف اشاره کرد و خطاب به مدیران استان گفت: این مطالبات مردم باید پیگیری شود تا به سر منزل مقصود برسد.
وی با انتقاد از طولانی شدن روند بهره برداری از محور فیروزآباد به فراشبند، از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تلاش خود را بکار بگیرد تا در هفته دولت سال جاری شاهد بهره برداری از این محور باشیم.
استاندار فارس در ادامه به عملیات اجرایی محور فراشبند- نوجین- مسقان- شیراز اشاره کرد و گفت: زیرساخت ها می تواند زمینه عمران و آبادانی را فراهم کند و اگر جاده 34 کیلومتری فراشبند- نوجین- مسقان- شیراز به بهره برداری برسد گشایشی در عمران و آبادانی است.
تبادار افزود: از شیراز تا فیروزآباد دست کم طرح های مختلف راه سازی به ارزش 450 تا 500 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی در ادامه به درخواست و مطالبات مردم فراشبند پیرامون پالایشگاه اشاره کرد و گفت: فاز دوم پالایشگاه فراشبند باید فعال و زمینه اشتغال بیشتری را برای منطقه فراهم کند.

** تکمیل محور کوار - فیروزآباد شتاب گیرد
استاندار فارس همچنین در بازدید از 3 قطعه محور کوار- فیروز آباد با بیان این که این جاده از مسیرهای پر تردد و حائز اهمیت است که شیراز را به بخش‌های جنوبی استان و عسلویه در استان بوشهر متصل خواهد کرد، گفت: تکمیل این محور باید با سرعت بیشتری دنبال شود.
تبادار افزود: در بعضی پروژه های حوزه راه آمادگی برای آسفالت وجود دارد اما مشکل قیر دفع الوقتی ایجاد کرده است که امیدوارم این مشکل حل شود و ما شاهد آسفالت این پروژهها باشیم.
وی با بیان اینکه محور کوار – فیروزآباد یکی از مسیرهای مهم استان است که فارس را به عسلویه وصل می کند، افزود: در دیدار با وزیر نفت در جهت تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه مذاکره کردم و علاوه بر محور شیراز – فیروزآباد، محور فیروزآباد – جم نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه با وجود تنگناهای موجود پیمانکاران مشغول در محور کوار - فیروزآباد کارکرد مناسبی دارند،گفت: همه باید تلاش کنیم تمامی پروژه های حوزه راه از شیراز تا فیروزآباد و از فیروز آباد تا جم به صورت جدی دنبال و به نتیجه برسد.
استاندار فارس همچنین در ادامه از محور فیروزآباد به فراشبند بازدید و بر تلاش برای تسریع در تکمیل این پروژه تا هفته دولت سال جاری تاکید کرد.
تبادار پنجشنبه در ادامه برنامه سفر به شهرستان های استان فارس، به فراشبند سفر کرد.
شهرستان فراشبند در فاصله 146 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.