دکتر حسین نیک نهاد روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای اخیر، بیماران مبتلا به تالاسمی، نسبت به هزینه های تهیه داروی موردنیاز خود با توجه به افزایش قیمت ها و سقف تعیین شده از سوی سازمان های بیمه گر، اعلام نگرانی کرده بودند که این موضوع، پیگیری ها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را برای حل مشکل بیماران تالاسمی، به دنبال داشت .
وی ضمن اعلام حمایت از بیماران خاص، از جمله مبتلایان به تالاسمی گفت: در ادامه مکاتبات و رایزنی ها، بار دیگر موضوع را در وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار داده ایم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد که رایزنی های این دانشگاه با رئیس سازمان غذا و دارو و معاون درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به نتیجه برسد و گفت: تصمیم بر آن شد که قیمت داروهای این بیماران در کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو، مورد بازنگری قرار گیرد.
وی افزود: هم اکنون نیز تمامی داروهای خوراکی و تزریقی تولید داخل برای بیماران تالاسمی، با قیمت حدود هزار تا دو هزار تومان، در اختیار بیماران قرار می گیرد و افزایش قیمت شامل داروهای وارداتی است که با قیمت کنونی نیز با اختصاص یارانه تامین می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مطالب مطرح شده اخیر در مورد مشکلات دارویی بیماران تالاسمی، گفت: تامین داروهای این بیماران از لحاظ تعداد و میزان دارویی موردنیاز ایرانی و خارجی از نوع تزریقی و خوراکی، با مشکل مواجه نیست.
نیک نهاد افزود: در سال 96 در استان فارس حدود یکصد هزار آمپول دیسفرال، حدود 30 هزار آمپول های تولید داخل، حدود 220هزار قرص اکسجید (بسته بندی شده در کشور) و حدود 240 هزار قرص تولید کارخانه های داخلی مصرف شده است، البته مصرف آمپول دیسفرال در استان فارس نسبت به داروهای تولید داخل نسبت به سایر استان ها بیشتر است، همچنین تمامی داروهای تولید داخل از نوع تزریقی و خوراکی، تنها با هزینه حدود یک تا دو هزار تومان در اختیار بیماران قرار می گیرد.
وی رفع این مشکل قیمت داروها را مستلزم تامین مبلغ افزایش قیمت از سوی سازمان های بیمه گر خواند و ادامه داد: حمایت وزارت بهداشت یا سازمان های حمایتی برای پوشش این افزایش قیمت نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.
شهرهای شیراز، داراب، نورآباد، کازرون و مرودشت بیشترین آمار بیماران تالاسمی را دراستان فارس دارند و در حال حاضر بیماران تالاسمی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در 22 بخش تالاسمی خدمات لازم را دریافت می کنند.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.