به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی کشمیری، پنجشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس در شیراز، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از شرکت‌های زیربخشی فعال و تولیدکننده محصولات پیش‌ نیاز صنایع بالادستی‌اند و یکی از بحث‌های جدی در این حوزه، بازاریابی است.
وی بیان داشت: استفاده از مجموعه‌های فعال بازاریابی، می‌تواند به رشد و توسعه محصولات دانش‌بنیان کمک شایانی کند.
کشمیری ادامه داد: برخی از مشکلات مربوط به بازار نیز به خود شرکت‌های تولید‌کننده برمی‌گردد بنابراین مدیران شرکت‌های فناور باید با مطالعات اولیه، بازار را آنالیز و تعیین کنند که محصولات تولیدی آنها چه تاثیری در بازار و به طور کلی در جامعه دارد.
این مقام مسئول بیان کرد: دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارایه مشاوره‌ها در زمینه تبدیل ایده به اجرا و عملی کردن ایده‌ها سعی کرده تا مشکلاتی که در بازار و همچنین ایجاد بازار‌های نوظهور وجود دارد تا حد قابل قبولی کاهش دهد.
کشمیری افزود: البته در ‌کنار بازارها باید نگاهی هم به چرخه اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم در بخش‌ها و شاخه‌های اقتصادی نیز حضور پُر رنگ شرکت‌های دانش ‌بنیان را احساس کنیم.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و ‌فناوری، گفت: اکثر شرکت‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری حضور دارند به مرحله تجاری ‌سازی رسیده‌اند اما در فروش مشکل دارند در حالیکه یکی از اصلی ترین رسالت های این پارک ها، تجاری‌سازی و ورود محصول آنها به بازار است.
کشمیری اظهار داشت: هم اینک 10هزار شرکت در حوزه فناوری و نوآوری در کشور فعال است که از این تعداد 6هزار و 500 شرکت، واحد و موسسه دانش‌بنیان است و همچنین از این میزان یک هزار و 350 شرکت در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور مستقر هستند.
وی، گفت: هنوز در ‌نقطه شروع کار هستیم و توسعه فعالیت‌های تجاری برای واحد‌های تولید‌کننده علم و محصولات مبتنی بر علم زمان ‌بر خواهد بود و ما طبق برنامه پنج ساله باید نسبت به تجاری‌ سازی محصولات دانش‌بنیان اقدام کنیم.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.