رحیم زارع، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان آباده روز هفتم مرداد ماه جاری در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در قالب ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری، صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی به تصویب رسید.
وی اظهار کرد: زیرساخت لازم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سه حوزه آباده، بوانات و خرم بید مهیا شده و با اعطای تسهیلات، شاهد حضور سرمایه گذاران بومی و خارجی در این منطقه خواهیم بود.
فرماندار شهرستان آباده هم با اشاره به قابلیت های این شهرستان در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی و صنعتی گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، افزایش میزان فرصت های شغلی، ایجاد سیاست‌های توسعه منطقه‌ای، محقق شدن قطب‌ اقتصادی، صنعتی از اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی آباده است.
محمد اسداللهی، وجود مکانی امن برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، ارتقای سطح فناوری و بهره‌گیری از تکنولوژی های برتر و نوین اقتصادی را از دیگر اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی آباده برشمرد.
وی ادامه داد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان آباده می تواند محرک توسعه، سرمایه گذاری و کارآفرینی در شمال استان فارس باشد.
او بیان داشت: توسعه صادرات و ورود به بازارهای رقابتی جهان از طریق کاهش هزینه‌های تولید، بهره‌گیری از امکانات جهانی با هدف رشد و تحرک اقتصاد ملی و منطقه‌ای، پرداخت تسهیلات قانونی برای واردات و صادرات کالاهای تجاری و صنعتی از جمله نتایج مثبت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به شمار می آید.
فرماندار شهرستان آباده افزود: همچنین گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال کالا (ترانشیب)، جلب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مولد، زمینه سازی برای راه اندازی صنایع تبدیلی و استفاده از ظرفیت های اقتصادی منطقه از دیگر مزایای فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان است.
اسداللهی با بیان اینکه دولت از صنعتگران و تولیدکنندگان حمایت می کند، اظهار داشت: ارایه تسهیلات، بررسی مشکلات و رفع موانع تولید از جمله مسایلی است که دولت بر آن تاکید دارد و در شهرستان آباده پیگیر آن هستیم.
فرماندار شهرستان آباده، همچنین خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی این شهرستان در حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان شد.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارایه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی ایجاد می شود.
از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است.

9864 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.