به گزارش ایرنا محمد اسداللهی پنجشنبه در این نشست بیان کرد: نباید هیچکس خارج از مجموعه شورا و شهرداری، در امور معدن استقلال دخالت کند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های مدیریت جدید معدن، توانمند سازی نیروها، کارگران و پرسنل این معدن باشد، از افزایش نیروهای شرکتی و کارگری در مجموعه شهرداری جلوگیری شود و توانمند سازی نیروها در اولویت کاری باشد.
معدن خاک نسوز آباده موسوم به معدن استقلال سالانه 1میلیون و 600 هزار تن در سال فرآورده دارد.
خاک نسوز ماده اصلی صنایع آجر سازی و عایق بندی است.
فرماندار آباده با بیان اینکه لازم است عملکرد شورا و شهرداری برای مردم شفاف سازی شود، افزود: تصمیم گیری در اتاق شیشه ای موجب می شود تا اتهامات بی اساس و شایعات کاهش پیدا کند و از طرف دیگر مردم نسبت به عملکرد شورا و شهرداری اطلاع یابند.
وی با بیان اینکه شهرداری به ساخت و سازهای درون شهری توجه بیشتری کند، اظهار داشت: یکی از عمده انتقادات مردم به نمادها و ظاهر شهر است که لازم است شهردار و شورای اسلامی شهر آباده به این موضوع توجه ویژه ای کنند.
فرماندار آباده همچنین به حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف ویژه شوراها، توجه به حوزه فرهنگ است اما متاسفانه در کمیسیون فرهنگی این شورا از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استفاده چندانی نشده که لازم است بازنگری در این زمینه انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر آباده در این جلسه با بیان اینکه معدن یک فرصت طلایی است اما توقعات مردم از معدن برآورده نشده است گفت: درآمد معدن نقش مهمی در توسعه شهر دارد و می تواند یک فرصت طلایی برای شهرستان باشد.
حیدر تصدیقی با بیان اینکه بیش از 400 نفر در معدن استقلال مشغول به کار هستند افزود: لازمه عبور از بحران در معدن، اصلاح علمی کارخانه های زیر مجموعه و استفاده صحیح از خاک نسوز است که در این خصوص لازم است متخصصان و نخبگان بکار گرفته شوند.
وی اضافه کرد: باید مردم در جریان تمام امور مربوط به معدن و شهرداری قرار گیرند.
آباده در 274 کیلومتری شمال شیراز است.
9864/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.