این مصوبه که شامل استانداران، معاونان استانداران، مدیران کل می شود، باید به تایید شورای نگهبان برسد.
در این یادداشت به قلم ابراهیم عباسی مدیرمسئول روزنامه نیم نگاه آمده است: چهارسال یک بار انتخاباتی برگزار می شود و با میلیاردها تومان از بیت المال، مردم رای های خود را در صندوق ریخته، گاه با اختلاف چندصد رای، منتخبانی به مجلس راه می یابند.
بعداز ورود منتخبان به مجلس، دست مردم در عزل و نصب و تعیین صلاحیت نمایندگی و حتی نظارت برفعالیت منتخبان کوتاه می شود و کار به جایی می رسد که جنابان نمایندگان چهار سال از مصونیت هایی برخوردار می شوند که می توانند در هر موضوعی اظهار نظر کنند.
در شرح وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی از تقنین و نظارت گرفته تا پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه همه و همه بر دوش نمایندگانی سنگینی می کند که شبانه روز خود را وقف مردم نموده اند.
در این میان به وضوح شاهدیم برخی منتخبان مجلس در فارس دستاوردهایی که نداشته اند هیچ، بلکه موجبات ندامت و پشیمانی انتخاب کنندگان هستند.
پشیمان از اینکه چرا باید کسانی به مجلس راه یابند که در مقام نمایندگی کمترین اثرگذاری در مجلس داشته باشند .البته هستند تعدادی از همین نمایندگان که تلاشهای موثری دربرخی بخشها داشته و موجبات سپاس و رضایت مردم را فراهم نموده اند.
این روزها مصوبه عدم بکارگیری استانداران بازنشسته نقل محافل سیاسی شده و اسامی در فضای مجازی دست به دست می شود و روز گذشته نیز وزیر محترم کشور اعلام کرد 15استاندار از بدنه دولت جدا می شوند و نام مهندس تبادار استاندار فارس نیز در لیستها ذکر می شود .
اینکه جوان گرایی باشد و بازنشستگان ازسمتها کنار گذاشته شوند، در جای خود مطالبه همگان و بخصوص نگارنده است، اما معلوم نیست تصویب کنندگان این قوانین بجز تاسی به رفتارهای پوپولیستی و بدون تعمق با کدام نگاه و از چه زاویه ای با چنین مصوباتی موافقت می کنند.
استان فارس مانند گوشت قربانی شده که در سالهای اخیر بطور میانگین سالانه در استان فارس استاندار عوض می شود. استانی پهناور که فقط سالها نیاز است تا یک نفر پس از مدیریت با اشراف و شناخت کافی سکاندار استان باشد.
از نام و مصداق و حتی خط و جناح استانداران هم که بگذریم کوچکترین نگاه مدیریتی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی در حد یک فرد آماتور و مبتدی، کافی است تا بتواند درک کند فرایند تغییر و تحولات تا چه میزان صدمه و خسارت بر مردم وارد می شود.
آقای لاریجانی شکایت از مجلس را به کجا ببریم که بدون هیچ دغدغه ای و بدون شناخت رقابتها و مسائل سیاسی و عزل و نصب ها و فشل شدن سیستم برخی ادارات، موکول شدن بسیاری از تصمیمات به انتخاب استاندار بعدی ، آیا لطمات فراوانی که بر استان وارد می شود را بررسی کرده اید؟
گویا مجلس شورای اسلامی از همه چیز و همه جا گذشته و همه مشکلات را حل کرده فقط تغییر مدیران باقی مانده که این هم تمام شد و جوان گرایی شان را خواهیم دید.
کدام عقل سلیم می پذیرد در بحبوحه مشکلات و گرفتاری ها مدیر عالی یک استان را به بهانه جوان گرایی کنار بگذارید؟
کدام مجوز برای استخدام جوانان در جایگاه استانداری ها صادر شده است؟ مگر جایگزین استاندار فارس با چه سن و سالی باید در این جایگاه قرارگیرد؟ و کدام انگیزه و تفکر باعث می شود ناگهان امورات یک استان را هوا کنید؟
سست کردن زیرپای دولت، درست در زمانی که هرلحظه ،زمان آبستن حوادث کوچک و بزرگ است و بحرانها به تحریک دشمن، لحظه ای ایجاد می شود آیا این نوع عملکرد، هنرنمایی مجلس است؟
هنر مجلس همین است که چشم بسته با پز جوان گرایی آن هم فقط در شعار، فله ای استاندار و مدیر ارشد یک استان را از کار برکنار کند و با اعلام خبر مصوبه یک مجموعه پنج میلیونی از کشور را دچار خسارت نماید؟
روی سخن با نمایندگان استان فارس است. شما 18نفر پاسخگو باشید که آیا استان فارس و مردم این خطه زرخیز، بهتر و برتر از شما سراغ نداشته که امروز کمترین واکنشی در مورد سرنوشت مدیریت استان نشان نمی دهید؟
آن نماینده ای که به محض تصویب قانون، دکمه های کت و شلوار محکم نموده تا شاید برای خود کلاهی ببافد آیا به منافع استان اندیشیده است؟ یا برخی دیگر از افراد که شیفته پست ومقام هستند چگونه به خود اجازه می دهند مسئولیت بپذیرند ؟
کجاست نامه های سرگشاده استادان دانشگاه ها و تومارهای بلند برای کوچکترین مسائل استان که امروز با نگاهی به تلاشها و زحمات تیم مدیریتی حداقل 400 نفره را ببینند؟
یکسال دوندگی و هماهنگی لازم است تا این مجموعه و مجموعه های دیگر به هم متصل شوند و ناگاه همه چینش ها و فعالیتها را متزلزل می کنند.
پیشنهاد کاملا واضح و ساده است: بگذارید مدیر ارشد و استاندار استان پهناور فارس تا پایان دولت، کار و برنامه ها را دنبال کنند و از این پس، به کارگیری استانداران را براساس سن و سابقه خدمت انتخاب نمایند و تا پایان دولت در استان فارس تغییری در مدیریت ارشد استان اعمال نشود.
منبع: روزنامه نیم نگاه
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.