به گزارش ایرنا یدالله رحمانی، چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان فارس با اشاره به نشست هایی که پیش از این با مسئولان حوزه رسانه‌ای فارس برگزار شده بود، اظهار داشت: براساس مطالباتی که اهالی رسانه این استان مطرح کرده‌اند، راهکار‌هایی اندیشیده شده است که به‌ زودی عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در شورای برنامه‌ریزی از تولیدات داخلی در چارچوب مصوبه‌ای حمایت می‌شود، گفت: مطالبات مطبوعات و رسانه‌های فارس به‌ ویژه در حوزه چاپ در چارچوب مصوبه این شورا قابل پیگیری است، همچنین این مطالبات در قالب نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.
رحمانی بیان کرد: همه مطالبات روزنامه‌ها از استانداری فارس بابت حق‌ اشتراک با وجود افزایش هزینه نسبت به گذشته در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

** مشکلات داخلی انباشت مطالبات گذشته است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس هم در این نشست با بیان اینکه شرایط جامعه بسیار دشوار است، گفت: مشکلات داخلی ما انباشت بسیاری از مطالبات گذشته است و امروز این زخم سر باز کرده و خود را در قالب مسایل معیشتی نشان می‌دهد.
هادی پژوهش جهرمی ادامه داد: با وجود اینکه در وضعیت بسیار بد روانی هستیم اما شایعات موجود با واقعیت ها بسیار متفاوت است.
وی افزود: باید برای کمک به مدیران، همراهی و همفکری داشته باشیم و کاری کنیم که این جو روانی غالب نشود.
پژوهش جهرمی بیان کرد: با این وجود ما امروز امنیت داریم و سربازان حوزه امنیت، شب و روز با فداکاری خدمت می‌کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه باید امنیت را به مردم بدهیم، افزود: اگر مشکل دارو، معیشت و گرانی وجود دارد، نعمت بزرگ امنیت را یادآوری می‌کنیم و رسانه ها هم وظیفه دارند در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
پژوهش جهرمی همچنین در مورد بازرسی از اداره ها و نهادهای دولتی گفت: امروز بازرسی و نظارت تنها در بخش عفاف و حجاب نیست، بلکه کمیته مشترک صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های دولتی وارد عمل شده‌اند.
او اضافه کرد: قرار است بازرسی استانداری، دفتر اجتماعی این نهاد و مدیریت و برنامه‌ریزی یکپارچه شوند و افزون بر این از بازرسان افتخاری نیز برای حضور نامحسوس در اداره ها دعوت خواهد شد. ‌
وی بیان داشت: نظارت و بازرسی از اداره ها در 2 بخش فیزیکی و کارکردی صورت می‌گیرد، بخش فیزیکی شامل امکانات موجود عمومی برای ارباب رجوع و رفاه حال مراجعان می‌شود و حوزه کارکردی مربوط به وضعیت برخورد افراد با مردم است تا نظام ارباب رعیتی در اداره ها برپا نباشد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.