محمدمهدی قاسمی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر مهندسی کردن بخش کشاورزی با هدف افزایش بهره وری از منابع، بیان کرد:ساماندهی خدماتی که به مردم و کشاورزان ارائه می شود از اولویت هایی است که در دستور کار جهاد کشاورزی فارس قرار گرفته است.
وی زنجیره تولید را اصل مهم در حوزه کشاورزی دانست و اضافه کرد: امروز بازار تعیین می کند که چه محصولی باید تولید شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه ارزیابی شاخص های حوزه کشاورزی حکایت از بهبود شرایط دارد، اضافه کرد: سالانه بالغ برهفت و نیم میلیون تن محصولات زراعی و سه و نیم تن محصولات باغی با ارزش 30 هزار میلیارد تومان در فارس تولید می شود.
وی بیان کرد: خشکسالی 10 ساله در فارس باعث شده میزان تولید محصولات کشاورزی استان به صورت پلکانی کاهش داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: رکورد تولید گندم این استان در گذشته دو میلیون و 180 هزار تن در سال بود که اکنون این رقم به یک میلیون تن در سال کاهش یافته است.
قاسمی ادامه داد: تولید ذرت استان فارس از 800 هزار تن سالانه در گذشته به 250 تن در سال کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به این نکته که از گذشته تا امروز بخش کشاورزی بار اشتغال استان فارس را به دوش می کشد و اکنون به دلیل کم آبی باید با مدیریتی صحیح از این وضعیت خارج شد، گفت: در حال حاضر وابستگی استان فارس به کشاورزی حدود ده درصد از میانگین جهانی بیشتر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر تغییر الگوی کشت در استان ، بیان کرد:طرح تعادل بخشی بین وزارت نیرو و سازمان جهاد کشاورزی بصورت مشترک برای نصب کنتور بر چاه های کشاورزی در حال اجراست.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.