به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرهای صنعتی فارس، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار مدیر عامل و معاونان این شرکت با وی افزود: باید علت به بهره برداری نرسیدن برخی طرح ها بررسی و کارشناسی و مشخص شود که چرا برخی از این طرح ها هیچگاه به مرحله تولید و اشتغال نمی رسند.
وی ادامه داد: باید در مرحله صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی همه جوانب طرح بررسی شود و چنانچه طرحی دارای توجیه فنی و اقتصادی نیست دقت نظر صورت گیرد تا آن طرح در آینده دچار مشکل نشود و از هدر رفتن سرمایه های مردم نیز جلوگیری شود.
امام جمعه شیراز، یکی از مهمترین حلقه های مفقوده بخش صنعت را مشکل بازاریابی و فروش محصولات برشمرد و گفت: در این زمینه باید زنجیره کاملی از تولید تا توزیع و مصرف شکل گیرد تا تولید کننده بتواند با کمترین مشکل، محصول خود را به بازارعرضه کند.
آیت الله دژکام همچنین خواستار برنامه ریزی برای گسترش خوشه های صنعتی و ایجاد ارتباط موثر تولید کننده با بازار شد و تاکید کرد که برای حمایت از کالای ایرانی شرایط برای عرضه مناسب کالاهای تولید داخل فراهم شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس هم گفت: در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد 61 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی در زمینه سازی برای استقرار واحد های تولیدی و صنعتی ایفا کرده است.
احد فتوحی افزود: هم اینک از بیش از هفت هزار و 270 هکتار اراضی در اختیار این شهرک پنج هزار و 300 هکتار آن عملیاتی و سه هزار و 500 هکتار نیز زمین صنعتی است که تاکنون از پنج هزار و 871 قرارداد منعقد شده با متقاضیان به 2 هزار و 875 واحد با اشتغالزایی 33 هزار و 917 نفر پروانه بهره برداری داده شده است.
وی درباره اختصاص مشوق های سرمایه گذاری به 41 شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس گفت: این مشوق ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با هدف فعال کردن شهرک ها و نواحی صنعتی کم تقاضا محور به تصویب هیات مدیره این شرکت رسیده و از نیمه دوم پارسال نیز اجرایی شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اضافه کرد: با اختصاص این مشوق ها شاهد افزایش 2 برابری واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان بوده ایم.
فتوحی اظهار داشت: با توجه به سهم بیش از 95 درصدی صنایع کوچک و متوسط از کل صنایع مستقر در شهرک های صنعتی فارس، تداوم برنامه های حمایتی و نیز در نظر گرفتن سایر خدمات متنوع حمایتی از این صنایع ضرورتی انکارناپذیر است.
او افزود: همچنین برای حمایت از صنایع کوچک استان، اجرای طرح های حمایتی شامل تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، تکمیل طرح زنجیره های ارزش‌، تقویت و حمایت از خوشه های صنعتی و تقویت کنسرسیوم ها و خوشه های صنعتی، تسریع در فرایند پذیرش واحدهای صنعتی در فرابورس و بورس کالا و افزایش کیفی برگزاری دوره های آموزشی تداوم خواهد داشت.
وی، با اشاره به راه اندازی و فعالیت پنج خوشه و کنسرسیوم صادراتی در استان فارس ادامه داد: فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع کوچک فارس با محوریت خوشه و کنسرسیوم ها می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
فتوحی گفت: به منظور افزایش تعداد خوشه های صنعتی فارس، ایجاد 10خوشه صنعتی جدید شامل سنگ نی ریز، انجیر، گیاهان دارویی، بسته بندی میوه و مرکبات، صنایع پلاستیک، حلوا مسقطی لار، خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی که مراحل امکان سنجی آنها به پایان رسیده برای تصویب نهایی به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ارسال شده است که در صورت صدور مجوز این سازمان، مراحل توسعه خوشه های جدید در ماه های پیش رو آغاز خواهد شد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.