به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، پنجشنبه در آیین افتتاح هتل بین الحرمین شیراز افزود: استان فارس به سبب تنوع آثار تاریخی، نزد گردشگران دنیا جایگاه قابل توجهی دارد و بتازگی (نهم تیرماه 97) نیز سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با ثبت جهانی محور ساسانی این استان موافقت کرد که این امر نشان دهنده ظرفیت های فارس در حوزه گردشگری تاریخی است.
محور ساسانی شامل کاخ ساسانی در سروستان، مجموعه فیروزآباد شامل شهرگور، بنای موسوم به آتشکده و کاخ اردشیر و مجموعه آثار دوره ساسانی بیشاپور کازرون شامل شهر تاریخی بیشابور، نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور است. سلسله ساسانیان از سال 224 تا 651 میلادی بر ایران حکومت کردند.
استاندار فارس ادامه داد: رویکرد اصلی ما برای رونق گردشگری، جلب مشارکت بخش خصوصی است زیرا اقدامات دستگاه های دولتی بدون مشارکت بخش خصوصی به نتیجه ای نخواهد رسید.
وی بیان کرد: حوزه گردشگری به دلیل مزیت های فراوانی که در استان فارس دارد به صورت ویژه ای مورد توجه است و بخش دولتی متعهد است که تسهیلات لازم را برای فعالیت گسترده بخش خصوصی در عرصه گردشگری تامین کرده و زمینه مشارکت هرچه بیشتر این بخش را مهیا کند.
تبادار با اشاره به اینکه حدود 10 درصد از گردش مالی اقتصاد دنیا متعلق به حوزه گردشگری است، گفت: با وجود اینکه 10 درصد از جاذبه های گردشگری جهان در ایران واقع شده لیکن گردش مالی این صنعت در کشورمان در حد مطلوب نیست و انتظار می رود شاهد رونق اقتصادی بیشتری در این حوزه باشیم.
استاندار فارس با بیان اینکه گردشگری یکی از زمینه های مهم ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان فارس است، بیان کرد: اگر به دنبال بهره گیری از سرمایه ها و ظرفیت های شیراز در حوزه گردشگری هستیم باید اهتمام جدی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در این حوزه داشته باشیم.
تبادار ادامه داد: فعالان حوزه گردشگری در استان فارس مورد حمایت جدی قرار می گیرند و از آنان به خوبی استقبال می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مزیت های افتتاح هتل بین الحرمین شیراز بیان داشت: ساخت این هتل
با امکانات قابل توجه در بافت تاریخی شیراز و در منطقه بین الحرمین، از جمله طرح های مهم و اثربخش به شمار می آید و با بهره برداری از آن یکی از آرزوهای ما برای گسترش گردشگری در بافت تاریخی، بعد از سال ها محقق شده است.
تبادار اضافه کرد: با رونق گردشگری در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و احداث مراکز اقامتی در این منطقه، رونق اقتصادی و حیات اجتماعی این مناطق افزایش می یابد و ساکنان آن با امنیت خاطر بیشتری زندگی می کنند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه هتل بین الحرمین بر اساس ضوابط بافت تاریخی و فرهنگی شیراز ساخته شده است، گفت: ایجاد زیرساخت هایی مانند هتل در منطقه بین الحرمین، موجب گسترش گردشگری مذهبی در ابعاد مختلف خواهد شد.
او بیان کرد: برای بهره برداری از هتل بین الحرمین، همه نهادهای مرتبط همکاری کرده اند و ما نیز آمادگی داریم برای اجرای سایر طرح ها به سرمایه گذاران کمک کنیم.
تبادار با بیان اینکه در شهر شیراز نزدیک به 360 هکتار بافت تاریخی وجود دارد و زیرساخت های خوبی در حوزه گردشگری این بافت فراهم شده است، اظهار داشت: در این منطقه طرح های گردشگری زیادی در دست ساخت است که در آینده به بهره برداری خواهد رسید.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.