به گزارش ایرنا محمود رضا مهرجهانیان، پنجشنبه در نشست خبری افزود: قشرهای متنوعی در مکان یاد شده ساکن شده اند و حتی عده ای از این افراد که در بعضی از محله های دیگر شیراز اسکان دارند در پشت کارخانه ریشمک هم سکونتی کاذب پیدا کرده اند تا از مالکیت این زمین ها سهمی برده و بهرمند شوند.
وی بیان کرد: بررسی هایی که در این زمینه و بر اساس سوابق و اسناد موجود انجام شده حاکی از این است که افرادی که در این محل ساکن شده اند هیچگونه حق مالکیتی ندارند.
مهرجهانیان با اشاره به اینکه این افراد هیچگونه سندی دال بر مالکیت این زمین ها ندارند، اظهار داشت: برای زیبا سازی این منطقه باید دستگاه های امنیتی و بالادستی مانند فرمانداری شهرستان شیراز به موضوع ورود کرده و این مکان تخلیه شود.
وی، در مورد انتقال کارخانه ریشمک به مکانی دیگر گفت: تا کنون 2 نشست با مدیر این کارخانه برگزار شده، محل جدید این واحد تولیدی نیز در یک فاز به بهره برداری رسیده و احتمالا در آینده نزدیک و با تغییر کاربری، محل کنونی این کارخانه به صورت کامل منتقل خواهد شد.
مهرجهانیان ادامه داد: پیشنهادی که از سوی شهرداری منطقه چهار شیراز داده شده مبتنی بر این است که ضلع جنوبی این کارخانه به فضای سبز تبدیل شود و کاربری عمومی پیدا کند و بخشی از این مجموعه که در مجاورت بلوار امیرکبیر قرار دارد، کاربری تجاری داشته باشد.
شهردار منطقه چهار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، درآمد سه ماه نخست سال 97 این شهرداری را حدود 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 96 که 135میلیارد ریال بود نشان دهنده حدود 30 درصد افزایش است.
مهرجهانیان افزود: هم اینک 20 طرح عمرانی با اعتباری معادل 240 میلیارد ریال در این منطقه در دست اجراست.
وی ادامه داد: در چهار ماه امسال نیز 59 هزار و 500 متر مربع روکش و ترمیم آسفالت در این منطقه صورت گرفته که این میزان حدود 90 درصد از کل آسفالتی است که در سال 96 انجام شده است.
او گفت: همچنین این شهرداری از ابتدای سال 97 تا پایان تیرماه، به چهار هزار و 700 مورد استعلام پاسخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال 96بیانگر حدود 20 درصد افزایش است.
شهردار منطقه چهار شیراز همچنین با اشاره به شایعاتی مبنی بر وجود سالک در پارک فروزان که در این منطقه شهرداری واقع شده، بیان داشت: تاکنون گزارشی از وجود سالک در این منطقه به دست ما نرسیده اما وضعیت این محل به لحاظ پیشگیری از بروز برخی از آلودگی ها به سبب وجود دریاچه ای که از گذشته در این محل وجود داشته و اکنون آب آن راکد است، قابل بررسی است.
به گفته مهرجهانیان، منطقه چهار شهرداری شیراز حدود 2هزار و 355 هکتار وسعت دارد و جمعیتی معادل 254 هزار نفر را که حدود 28 درصد از ساکنان شهرستان شیراز را شامل می شود در خود جای داده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.