جلال زراعت پیشه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ارائه برنامه برای خاموشی هایی که دیسپاچینگ مرکز درخواست می کند، امکان پذیر نیست زیرا زمان و میزان ثابتی ندارد بنا بر این گاه با خاموشی هایی خارج از برنامه نیز ممکن است مواجه باشیم.
وی اضافه کرد : تقاضا برای خاموشی نیز از سوی دیسپاچینگ مرکزی ثابت نیست چه بسا بر اثر افزایش دما و افزایش مصرف برق تقاضا برای خاموشی ها تغییر کند.
زراعت پیشه گفت: محدوده تحت پوشش توزیع برق شیراز را به 8 منطقه تقسیم بندی کرده ایم و تلاش این بوده که اگر اعمال خاموشی ضرورت دارد، بین تمام نقاط توزیع شود؛ البته بیمارستان ها، مراکز حساس، چاه ها و مخازن ذخیره آب از نقاطی است که مشمول خاموشی نیست.
وی اضافه کرد: براساس روال همه ساله، زمستان و بهار تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق در محدوده توزیع برق شیراز انجام شده و فارغ از حوادث و اتفاقاتی که غیرقابل پیش بینی محسوب می شود، این شبکه پایداری کامل دارد.
زراعت پیشه با بیان اینکه کاهش بارش ها در زمستان 96 و بهار 97 باعث افت سطح آب پشت سدها خصوصا در استان خوزستان به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید انرژی برق شد، گفت: امسال مقدار تولید برق به واسطه کاهش تولید در نیروگاه های برق آبی کمتر از سال گذشته است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیرازگفت: برق قابل ذخیره سازی در مقیاس بزرگ نیست، همیشه باید تلاش کرد بین تولید و مصرف تعادل وجود داشته باشد.
او همکاری بخش های صنعت و کشاورزی با شرکت توزیع برق شیراز در کاهش پیک مصرف را خوب ارزیابی و بیان کرد: مذاکراتی با صنایع انجام شده که تعمیرات و تعطیلات سالانه خود را به ساعت و ایام پیک بار منتقل و از پاداش های پیش بینی شده استفاده کنند در این زمینه اکثر صنایع خصوصا صنایع بزرگ همراهی دارند.
زراعت پیشه همراهی کشاورزان با توزیع برق شیراز را خواستار شد و اضافه کرد: قرارداد فروش انرژی به کشاورزان 20 ساعته است و در قبال 4 ساعتی که کشاورز همکاری دارد، پاداشی به آنها تعلق می گیرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: امسال نباید تمرکز را بر مصرف بهینه تنها در ساعت های اوج مصرف گذاشت هر چه بتوان فرهنگ مصرف بهینه برق را بین شهروندان ترویج داد، شاهد کاهش مصرف سرانه آب نیز خواهیم بود که تاثیر آن در ابعاد مختلف به مصرف کننده باز می گردد.
زراعت پیشه گفت: شرکت توزیع برق شیراز برای نخستین بار در کشور، مرکز اجرائیات برق را راه اندازی کرده و با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، نسبت به جمع آوری برق های غیرمجاز اقدام می کند؛ از ابتدای کار تاکنون بیش از 17 هزار برق غیرمجاز جمع آوری یا تبدیل به مجاز شده است.
مدیرعامل توزیع برق شیراز همچنین گرفتن دستور دادستانی برای مقابله قانونی با مشترکین تجاری پرمصرف را یادآور شد و گفت: بسیاری از رفتارها را ما هم بد می دانیم اما به لحاظ قانونی نمی توانیم ورود کنیم.
6113/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.