هرموند آراطونیان، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود: وزیر امورخارجه آمریکا در حالی صحبت از عدم رعایت حقوق اقلیت های دینی در ایران می کند که ما در شرایطی برابر با سایر شهروندان در این کشور زندگی می کنیم.
وی اظهار داشت: این صحبت وزیر خارجه آمریکا در شرایطی بیان شده که این کشور خود یکی از کشورهای ناقض حقوق بشر است به گونه ای که بیشترین فشارها را بر سیاه پوستان آمریکایی اعمال می کند.
نمایندگی ارامنه شیراز در خلیفه گری جنوب ادامه داد: لابی صهیونیستی برای متهم کردن جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر، از موضوع تبعیض علیه اقلیت های دینی همواره به عنوان ابزار استفاده کرده است.
آراطونیان بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی بین مسلمانان و ادیان الهی وجود ندارد و همگان در کنار یکدیگر با آرامش زندگی می کنند و اقلیت های دینی مورد لطف نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی گفت: شاید در برخی موارد از سوی اندک افرادی بی خردی هایی را هم مشاهده کنیم اما این موضوعی نیست که بتوان آن را به کل نظام نسبت داد.

** آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است
رئیس انجمن کلیمیان شیراز هم به ایرنا بیان داشت: در کشور ایران پیروان اقلیت های دینی و مسلمانان در کنار هم به آرامی و بدون دغدغه زندگی می کنند.
جاوید خان داداش افزود: پیروان اقلیت های دینی در زمینه برپایی مراسم مذهبی خود کاملا آزادند، فرزندان ما در اداره های دولتی مشغول به کار هستند و همچنین در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی تحصیل می کنند.
وی افزود: ما پیروان اقلیت های دینی دارای نماینده در مجلس شورای اسلامی هستیم و بتازگی نیز عضویت پیروان ادیان الهی در شوراهای اسلامی شهر و روستا بلامانع اعلام شده است.
رئیس انجمن کلیمیان شیراز نیز از سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در مورد رعایت نشدن حقوق اقلیت های دینی در ایران انتقاد کرد و گفت: رژیم خودکامه ای که حتی مادران و کودکان مهاجر را از هم جدا و زندانی می کند خود بزرگ ترین ناقض حقوق بشر به شمار می آید.
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز هم اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت به حقوق اقلیت های دینی اشاره شده و این حقوق به رسمیت شناخته شده است.
افلاطون سهرابی افزود: طبق این قانون، تمام پیروان ادیان الهی می توانند همه احوال شخصی خود را بر اساس دین و مذهبشان انجام دهند.
وی، نیز در واکنش به اظهارات کذب وزیر امور خارجه آمریکا گفت: سخنان او جنبه سیاسی دارد و تنها مورد پسند مردم کشور آمریکاست اما این اظهار نظرها در نظام جمهوری اسلامی ایران خریداری ندارد.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بیست و دوم ماه جولای (سی و یکم تیرما 97) در جمع شمار معدودی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به آزادی مذاهب و ادیان که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت از آن یاد شده، گفت: آزادی اقلیت های مذهبی بخشی از بافت تمدنی ایران است که به خاطر نیروهای یاغی از بین رفته است.
7379 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.